پرونده‌سازی برای فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه

جمعه, 24ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از تشکیل پرونده قضایی برای فرزانه زیلابی، وکیل شماری از کارگران هفت‌تپه خبر داد.

به نوشته این سندیکا، اتهام مطرح شده علیه خانم زیلابی «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه احضار وکیل کارگران را پرونده سازی خوانده و نوشته است: «در شرایطی که کارگران هفت تپه در جشن و شادی خلع ید هفت تپه از اسد بیگی و بخش خصوصی هستند، دستگاه های پرونده ساز و اتهام زن، می خواهند شیرینی این روز ها را به کام کارگران تلخ کنند.»

اسماعیل بخشی، از رهبران اعتراضات کارگری در خوزستان نیز به خبر تشکیل پرونده قضایی برای خانم زیلابی واکنش نشان داده و آن را ضربه به کارگران هفت‌ تپه بعد از جشن پیروزی دانسته است.

هفته گذشته اعلام شد که پس از اعتراضات کارگران مالکیت شرکت نیشکر هفت‌تپه از بخش خصوصی گرفته شده و به دولت ایران بازگشته است.

اسماعیل بخشی در توییتر خود نوشته است: «ضربه به کارگران هفت‌ تپه بعد از جشن پیروزی همچنان ادامه دارد بعد از بستن آب مزارع اینبار با پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی وکیل مان، با دو اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به خاطر حضور در بیدادگاه و دفاع از کارگران.»

خانم زیلابی که وکالت اسماعیل بخشی، علی نجاتی و شمار دیگری از کارگران نیشکر هفت‌تپه را بر عهده دارد بیش از این در مرداد سال ۱۳۹۸ نیز بدون اتهام خاصی به  دادسرای عمومی و انقلاب اهواز احضار و به دلیل فعالیت‌هایش تحت فشار قرار گرفته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.