اوکراین: تحقیقات کانادا، مسئولیت ایران در انهدام هواپیما را تایید می‌کند

جمعه, 4ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد تحقیقات کانادا درباره انهدام هواپیمای اوکراینی، موضع دولت کی‌یف درباره وجود خطاهای بزرگ سیستماتیک در سیستم امنیت سازمان هواپیمایی ایران را تایید می‌کند.

وزارت خارجه اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای از انتشار این تحقیقات استقبال کرد و آن را تلاش دولت کانادا در چارچوب مشخص شدن حقیقت و اجرای عدالت خواند.

این بیانیه افزود گزارش کانادا درباره هواپیمای اوکراینی موضع کی‌یف در مورد وجود اشتباهات سیستماتیک در سیستم امنیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران را تایید می‌کند و به همین خاطر تلاش برای فروکاستن علت فاجعه به‌ اقدامات اشتباه یک اپراتور پدافند موشکی مورد انتقاد است.

وزارت خارجه اوکراین تاکید کرد این کشور به همراه شرکایش، به دفاع از این موضع که ایران کنوانسیون شیکاگو و کنوانسیون مونترال را به شدت نقض کرده، ادامه می‌دهد.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی اوکراین آمده است: «در نتیجه، ایران باید محاکمه شود و خسارات را منطبق بر قوانین بین‌المللی بپردازد.»

انجام تحقیقات کیفری عینی و بی‌طرف و پیگرد قانونی همه مسئولان و همچنین اقدام برای جلوگیری از فجایع مشابه در آینده، از جمله مواردی است که اوکراین خواستار تعهد جمهوری اسلامی در مورد آنها شده است.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد: «در غیر این صورت، هیچ کشور، شرکت هواپیمایی یا مسافری نمی‌تواند از ایمنی حریم هوایی ایران مطمئن باشد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.