ادامه جدال لفظی وزیر بهداشت و نماینده زاهدان؛ نماینده زاهدان: وزیر بهداشت مراقب بهداشت روان و دهانش باشد

سه شنبه, 22ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

عملکرد وزارت بهداشت ایران در هفته‌های اخیر با انتقادات تندی مواجه شده است

عملکرد وزارت بهداشت ایران در هفته‌های اخیر با انتقادات تندی مواجه شده است

در ادامه درگیری‌های لفظی بین نماینده زاهدان و وزیر بهداشت، فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس از سعید نمکی خواسته است که «مراقب بهداشت روان و دهانش باشد».

او در توییتی که امروز منتشر کرده است، دوباره تاکید کرده است که آمارهای وزارت بهداشت درباره امکانات بهداشت و درمان سیستان بلوچستان «دروغ» و «غلط» است و واکنش مسئولان این وزارتخانه به اعتراض به این وضعیت، «هتاکی» بوده است.

 

جدال لفظی این دو مقام حکومت ایران به جلسه روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه ستاد استانی مقابله با کرونا در زاهدان باز می‌گردد که به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد و درگیری لفظی تندی میان نماینده زاهدان و وزیر بهداشت روی داد.

در ویدئویی که از این جلسه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، نماینده زاهدان از وضعیت امکانات بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان گلایه کرد و از عواقب حقوقی و قضائی تصمیمات و سخنان مسئولان وزارت بهداشت سخن گفت که سعید نمکی در پاسخ گفت: «ما را از این چیزها نترسانید؛ ما روی مین هستیم».

در ادامه بحث نماینده زاهدان گفت «اجازه نمی دهیم هرکس و ناکسی به مردم استان ما توهین کند»، وزیر بهداشت در واکنش توام با عصبانیت شدید گفت «… می خورد» هر کسی به مردم توهین کند و سرانجام نماینده زاهدان از وزیر بهداشت خواست عذرخواهی کند و به او گفت که «شما عددی نیستی».

 

این جدال لفظی اما محدود به جلسه نماند و پس از جلسه، رسانه‌ها به نقل از سعید نمکی نوشتند که نماینده زاهدان دنبال این بوده که رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان برکنار شود و فردی که خودش می‌خواهد، رئیس این دانشگاه شود.

پیش از این هم انتشار توئیتی از سوی مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو که منتقدان سیاست‌های این وزارتخانه در زمینه قیمت بالای واکسن داخلی کرونا را «پفیوز» خوانده بود با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده بود.

با افزایش بحران شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان در هفته‌های گذشته، تعداد موارد جدید مبتلایان که در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده، روزانه از ۱۵۰۰ مورد فراتر رفته است، این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس آمار واقعی را با توجه به عدم مراجعه برخی بیماران به مراکز درمان بیشتر از آمار اعلام شده برآورد می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز از مثبت شدن ۵۵ درصد تست‌های کرونا در منطقه سیستان خبر داده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفته که بیش از ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در استان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

سعید نمکی وزیر بهداشت، پیش از این کمبود امکانات در استان بحران‌زده سیستان و بلوچستان را رد کرده و گفته بود که ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد و انتقادات مطرح شده «سیاه نمایی و فتنه‌انگیزی» است.

در روزهای گذشته نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس و همچنین برخی فعالان مدنی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان گفته‌های وزیر بهداشت را رد کرده‌اند.

اسماعیل حسین زهی، نماینده خاش، هم گفته است با وجود ابتلای سه تا چهار نفر به کرونا در هر خانواده در سیستان و بلوچستان بیشتر مردم در خانه‌هایشان «خود درمانی انجام می‌دهند» و وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، به آن‌ها گفته می‌شود که تخت نداریم.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران در روزهای اخیر درباره بدترین شدن وضعیت کرونا در دو هفته آینده هشدار داده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.