۳۵۷ فوتی و ۳۴۹۵۱ بیمار جدید دیگر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

سه شنبه, 5ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

تا کنون ۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور متاسفانه ۳۵۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و ۳۴هزار و ۹۵۱ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

از دیروز تا امروز ۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۹۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۴۷۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

*****

تعداد بستری‌های کرونا در تهران به رقم بی‌سابقه ۱۰ هزار مبتلا رسید

بحران شیوع کرونا در تهران به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در این استان، به حدی بی‌سابقه رسیده است، به‌طوری که اکنون حدود ۱۰ هزار مبتلا در بیمارستان‌های تهران بستری‌اند و بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران جدید با «محدودیت شدید» مواجه‌اند.

 

توکلی روز سه‌شنبه ۵ مرداد، به ایسنا گفت ستاد کرونا در تهران در حال بررسی اضافه کردن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخت از ظرفیت تخت‌های نیروهای مسلح و تامین اجتماعی است تا در یکی دو روز آینده از آن‌ها استفاده شود.

او با اشاره به این‌که اگر این تخت‌ها نیز پر شود «برپایی بیمارستان‌های صحرایی» ضروری است، ادامه داد: «پیک پنجم از تمام پیک‌ها بدتر بوده است، زیرا در پیک‌های قبلی در بیشترین حالت ابتلا، ۹ هزار بیمار بستری کردیم.»

هم‌زمان محمد طالب‌پور، رییس بیمارستان سینای تهران، نیز با اشاره به پذیرش «بی‌وقفه» مبتلایان به کرونا در این بیمارستان در یک سال و نیم اخیر در این بیمارستان، از «مراکز دیگر مانند مراکز ارتش و شهرداری» خواست «به داد بیماران و بیمارستان‌ها برسند».

طالب‌پور تاکید کرد: «اگر تعداد بیماران مقداری بیشتر شود، دیگران پشت در بیمارستان می‌مانند.»

به گفته رییس بیمارستان سینا، روزانه «حدود ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر برای دریافت دارو» به این بیمارستان می‌روند و «لود بیماری نسبت به پیک قبلی حدود ۳ یا ۴ برابر بیشتر شده است».

او همچنین به مشکلات بیمارستان‌ها در زمینه اکسیژن اشاره کرد و گفت: «خرید اکسیژن الان یک چالش است چون هم گران است و هم به‌سرعت تمام می‌شود.»

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، از عبور آمار روزانه فوتی‌های مبتلایان به کرونا در این شهر از مرز ۱۵۰ نفر خبر داد.

در حالی که از سه‌شنبه هفته گذشته تا یکشنبه هفته جاری اداره‌های دولتی در استان‌های تهران و البرز تعطیل بود، هاشمی گفت: «تعطیلات ۶ روزه در پایتخت نه تنها اثربخش نبوده، بلکه اثر منفی نیز داشته است.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.