مدال طلای المپیک بر گردن محمدرضا گرایی

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران – Jack GUEZ / AFP

درخشش کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم در المپیک توکیو

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، در مسابقه فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل حریف خود از اوکراین پیروز شد و مدال طلای این دوره از بازی‌ها را کسب کرد.

نماینده وزن ۶۷ کیلو کشتی فرنگی ایران روز چهارشنبه (۱۳ مرداد) در دیدار نهایی وزن خود به مصاف پرویز نصیب‌اف، کشتی‌گیر اوکراینی، رفت و موفق شد او را با نتیجه ۹ بر یک شکست دهد.

محمدرضا گرایی پیش‌ از این نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی، فرانک استابلر آلمانی و دارنده سه مدال طلای ملی را شکست داده بود. او در مرحله نیمه‌نهایی ورزشکار گرجستانی را با نتیجه شش بر یک مغلوب کرد.

تیم ملی ایران در المپیک توکیو با پنج نماینده حضور داشت و برادران گرایی (محمدرضا و محمدعلی) از امیدهای کاروان المپیک ایران برای گرفتن مدال به‌حساب می‌آمدند.

محمدعلی گرایی در دیدار رده‌بندی به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت که با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شد و مدال برنز المپیک را از دست داد و پنجم شد؛ اما برادر کوچکش محمدرضا گرایی با درخشش در این بازی‌ها موفق شد مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به گردن بیندازد.

محمدرضا گرایی متولد سال ۱۳۷۵ در شیراز است. او قهرمانی مسابقه‌های زیر ۲۳ سال جهان، مدال برنز بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ و قهرمانی مسابقه‌های آسیایی سال ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.