هشدار ۲۴ تشکل صنفی سینما به وزیر پیشنهادی ارشاد: باد می‌کارید و طوفان درو می‌کنید

شنبه, 30ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال
۲۴ صنف سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای خطاب به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی ارشاد، نسبت به برنامه‌های ارائه‌شده از سوی او ابراز تاسف کردند و نوشتند: «وا اسفا از این ترهات که به نام برنامه به هم بافته‌اید و نمی‌دانید که باد می‌‌کارید و طوفان درو می‌‌کنید.»

این اصناف سینمای ایران ضمن درخواست از وزیر پیشنهادی ارشاد برای پاسخگویی به جامعه فرهنگ و هنر نوشتند که او «پیش از جلوس بر تخت وزارت» تیغ خود را به سمت هنرمندان نشانه گرفته و در تلاش برای «قلع و قمع و حذف فرهنگی و هنری» است.

در روزهای اخیر انتشار برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارشاد موجی از واکنش‌ها را در میان فرهنگیان و هنرمندان ایران برانگیخت.

 

او در گزارش مفصلی که منتشر کرد به شدت به وضعیت فعلی سینمای ایران تاخت، از «تولید فیلم‌های غیرانقلابی و غیراخلاقی» در آن انتقاد کرد، به «بی‌حیایی» و «سیاه‌نمایی» فیلم‌ها اعتراض کرد و خانه سینما را «فاقد وجاهت قانونی» دانست.

اسماعیلی همچنین مواضعی به شدت اعتراضی به وضعیت فعلی سایر عرصه‌های هنری گرفت و از جمله از «تخریب انقلاب» در تئاتر و «شبکه فاسد» در  موسیقی» به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه صناف سینما آمده است: «با این بیانات و شعارها و طرح سطحی‌ترین درک و تحلیل از جامعه و مخاطب، نکند تصور کرده‌اید به جای وزیر فرهنگ قرار است وزیر شعار بشوید؟»

کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن صنفی تهیه‌کننده-کارگردانان سینما، انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما، انجمن صنفی بازیگران سینما، انجمن صنفی فیلمبرداران سینما و انجمن کارفرمائی تهیه‌کنندگان (اکت) از امضاکنندگان این بیانیه‌اند.

آنان تاکید کرده‌اند: «سالیان درازی است که گاه و بیگاه با امثال شما کنار آمده‌ایم، با محدودیت‌ها وکم‌دانشی و جهل هنری‌تان ساخته‌ایم و از حوض خزه گرفته‌تان با مشقت تلاش کردیم تا خو


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.