آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۲۳۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت جان باختند، اعلام جزئیات تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران

پنجشنبه, 15ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز منتهی به روز پنج‌شنبه، ۲۳۳ نفر دیگر به تعداد قربانیان کرونا در کشور اضافه شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنج‌شنبه، ۱۵ مهر اعلام کرد که بدین ترتیب، مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۱۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید.

این مرکز، شمار مبتلایان طی همین مدت را نیز۱۱ هزار و ۶۲۵ نفر اعلام کرد که هزار و ۷۴۲ نفر از آنها در مراکز درمانی مختلف در سراسر ایران بستری شدند.

وزارت بهداشت ایران شمار رسمی بیماران کووید ۱۹ در کشور تاکنون را ۵ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۳ نفر اعلام کرده است.

آمار رسمی روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران با تردیدهای جدی روبه‌رو است و حتی شماری از مقام‌های داخلی نیز درستی آن را زیر سوال برده‌اند.

در حال حاضر ۱۶ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران نیز اعلام کرده که این کشور کماکان می‌تواند مستعد پیدا شدن سویه‌های جدید با سرایت پذیری بالاتر باشد.

از: رادیو فردا

*****

اعلام جزئیات تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران نام تجاری و گروه‌های هدف دوز سوم (بوستر) واکسن کرونا را اعلام کرد.

محمدمهدی گویا در نامه‌ای به معاونان بهداشتی این وزاتخانه اعلام کرد که نوع دوز بوستر [تقویتی] بر اساس واکسن تزریق‌شده در نوبت اول و دوم تعیین می‌شود.

بر این اساس، گروه‌های هدف شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان و افراد با سرکوب سیستم ایمنی است و زمان دریافت دوز بوستر حداقل شش ماه پس از دوز دوم خواهد بود.

بر اساس این دستورالعمل، افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم را دریافت می‌کنند یا می‌توانند آسترازنکا و یا واکسن سوبراناپلاس را تزریق کنند.

افرادی هم که در دوز اول و دوم، اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کرده‌اند، در دوز بوستر می‌توانند واکسن‌های آسترازنکا یا سوبراناپلاس را دریافت کنند.

پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، با موافقت رهبر جمهوری اسلامی علیرغم ممنوعیت قبلی، واکسن‌های خارجی کرونا به طور گسترده وارد ایران شد و روند واکسیناسیون سرعت قابل توجهی یافت.

آمار رسمی وزارت بهداشت ایران حاکی از کاهش قابل توجه شمار مرگ‌ و‌ میر ناشی از کرونا پس از گسترش تزریق واکسن است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.