دفاع رئیس کمیسیون مجلس از تیراندازی مستقیم به معترضان در اصفهان

جمعه, 12ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس ایران

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس ایران

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس ایران در واکنش به سرکوب خشن اعتراضات اخیر مردم اصفهان و بازداشت و زخمی شدن ده‌ها نفر از تیراندازی مستقیم به معترضان دفاع کرد.

موسی غضنفرآبادی روز پنج‌شنبه، ۱۱ آذر، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «رویداد ۲۴» اقدام نظامی علیه معترضان را «اجتناب‌ناپذیر» خوانده و گفت که برای مقابله با این «چالش‌» جز نیروهای امنیتی سایر افراد نیز مجوز «شرعی» و «قانونی» دارند.

تجمع‌ اعتراض کشاورزان اصفهان به ناکارآمدی مدیریت آب این استان از روز ۱۷ آبان‌ آغاز و با حمایت سایر شهروندان گسترده و در نهایت در روز جمعه، پنجم آذر با مداخله نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد.

بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیروهای نظامی اقدام به شلیک مستقیم گلوله و پرتاپ گاز اشک‌آور به معترضان کردند.

وب‌سایت هرانا پیشتر از بازداشت دست‌کم ۲۱۴ نفر از جمله ۱۳ کودک در جریان اعتراض آذر و پس از آن خبر داده بود.

سازمان حقوق‌ بشر ایران نیز اعلام کرده بود که حدود ۴۰ نفر در اعتراض‌‌های اصفهان، دست‌کم یک چشم‌شان را بر اساس اصابت گلوله ساچمه‌ای از دست داده‌اند.

سرکوب گسترده تجمع اعتراضی مردم اصفهان با واکنش‌های داخلی و بین‌المللی مواجه شد.

اما موسی عضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس ایران در ادامه حمایت از مداخله نیروهای نظامی و لباس‌شخصی در سرکوب اعتراضات اخیر مردم اصفهان گفته است که اگر در اعتراضات اصفهان این رویکرد در پیش گرفته نمی‌شد، «شاید شاهد تلفات هم می‌بودیم».

آقای غضنفرآبادی در ادامه همچنین گفته است: «در اعتراض اخیر اصفهان، فارغ از اینکه در آن جمع، «ضدانقلاب» بوده یا نبوده، یا فردی فهمیده یا ناآگاه با نیت اقدامی مخرب و خطرناک وارد صحنه شده، باید جلوی آن‌ها گرفته می‌شد و در این شرایط، می‌توان به سمت این فرد تیراندازی کرد. یعنی تا حد اقدام قهرانه و حتی تیراندازی که موجب جلوگیری از عمل فرد شود، مجوز وجود دارد.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.