روش جدید جمهوری اسلامی ایران؛ مرگ تدریجی زندانیان محکوم به اعدام

شنبه, 27ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

khuzestanihay edami

فعالان در تبعید: وضعیت جسمانی دو تن از زندانیان محکوم به اعدام در زندان کارون اهواز، بحرانی گزارش میشود.

 بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، محمد علی عموری نژاد زندانی اهوازی  محکوم به اعدام که در زندان کارون اهواز نگهداری می شود، دچار بیماری ناشناخته ای شده است و در حال حاضر از درد شدید سینه رنج می برد.

از سوی دیگر هادی راشدی دیگر زندانی محکوم به اعدام نیز به دلیل استمرار انسداد روده با خطر مرگ رو به رو است.

  ماموران زندان اما مجوز ارسال دارو توسط خانوادههای این دو زندانی را هم نمی دهند

این درحالیست که اعزام این  دو زندانی به بیمارستان نیز منوط به کسب اجازه از اداره اطلاعات است و تا به این لحظه اداره اطلاعات با این موضوع مخالفت کرده است.

در همین رابطه فعالان حقوق بشر از اهواز نیز، روز پنج شنبه ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳ حال عمومی و سلامتی آقایان عموری و راشدی را بسیار بد توصیف کرده اند.

محمد علی عموری نژاد، هاشم شعبانی نژاد، مختار آل بوشوکه، هادی راشدی و جابر آل بوشوکه از اعضای موسسه فرهنگی هنری الحوار هستند که در شهر رامشیر واقع ۹۰ در کیلومتری جنوب شرق اهواز فعالیت فرهنگی داشته اند.

این افراد  پس از چندین دوره احضار، بازجویی و تهدید توسط اداره اطلاعات زندانی شدند و برای  آنان احکام اعدام صادر شده است.

احکام اعدام افراد یاد شده با واکنش های جهانی رو به رو شد. چندین کشور اروپایی، سازمان های بین المللی، دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل، دکتر احمد شهید نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، اتحادیه اروپا و چندین نهاد وشخصیت بین المللی در مکاتباتی با دولت ایران خواستار لغو احکام اعدام این زندانیان شده اند.

درخواستهایی که تا به این لحظه از سوی دولت ایران نادیده گرفته شده است .


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.