افزایش فروش موی دختران و زنان در پی گسترش فقر در ایران

سه شنبه, 30ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

به دنبال افزایش بحران اقتصادی و گسترش فقر در ایران، رسانه‌های این کشور از افزایش پدیده خرید و فروش موی دختران و زنان به دلیل نیازهای مالی خبر می‌دهند.

روزنامه خراسان در گزارشی با عنوان «فروش مو برای‌ گذران زندگی» وضعیت زنان و دخترانی را شرح داده که موهای خود را می‌فروشند «تا پولش را به زخم زندگی بزنند».

در این گزارش به نقل از سودابه، یک آرایشگر، آمده است: «در چهار ماهی که خرید مو را شروع کرده‌ام، آن قدر فقر و درماندگی مشتری‌هایم را دیده‌ام و آن قدر اشک‌های دخترهای نوجوان و جوان را پاک کرده‌ام که احساس افسردگی می‌کنم.»

یک آرایشگر دیگر نیز که نامش فاش نشده، به خراسان گفت: «۹۰ درصد مشتری‌هایم برای نیاز مالی موهایشان را می‌فروشند و می‌گویند هرچقدر دلت می‌خواهد کوتاه کن، فقط پول بیشتری بده.»

بر اساس گزارش این روزنامه، آرایشگرانی که این موها را خریداری می‌کنند آن‌ها را برای اکستنشن استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده که فروشندگان مو طیف وسیعی را از دختران نوجوان ١٠ ساله تا زنان مسن را شامل می‌شود که قصد دارند با پول موهایشان نیازهایی چون هزینه خرید گوشی تلفن همراه یا دارو و درمان را تامین کنند.

این اولین بار نیست که روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران از پدیده فروش مو به دلیل نیازهای مالی خبر داده‌اند.

در شهریور ماه خبرگزاری ایسنا در گزارشی با عنوان «پدیده‌ای میلیونی به نام گیس‌فروشی» نوشت مخاطب آگهی‌های خرید مو «بیشتر دختران جوان و از نظر اقتصادی ضعیف‌اند» که برای مشکلات مالی حاضرند موهای خود را بفروشند.

پیش از آن و در اردیبهشت نیز خبرآنلاین در گزارشی از «بازار داغ خرید و فروش مو» در ایران خبر داد و قیمت‌ موهای خریداری شده را نیز از ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

همچنین در مهر ۱۳۹۶، روزنامه شهروند به نقل از یک آرایشگر نوشت: «چند مشتری داشتیم که موی دخترشان را فروختند تا برایشان کیف و کتاب و دفتر برای مدرسه بخرند.»

در سال‌های اخیر، رسانه‌های ایران بارها از افزایش فروش اعضای بدن از جمله کلیه خبر داده‌اند که دلیل آن مشکلات مالی فروشندگان است.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.