ستاد امر به معروف و نهی از منکر: مرحله دوم طرح عفاف و حجاب در ادارات دولتی آغاز شد

چهارشنبه, 2ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

جعفر صادق‌منش، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به بازرسی از «وضعیت حجاب» در بیش از ۲۱ هزار شعبه بانک، اداره، دفتر بیمه، بیمارستان، کتابخانه و بیمارستان و مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد مرحله دوم طرح عفاف و حجاب در ادارات آغاز شده است.

صادق‌منش گفت: در مرحله اول بر وضعیت عفاف و حجاب در ۹ هزار و ۴۰۰ شعبه بانک، پنج هزار دفتر بیمه، دو هزار و ۴۵۰ دستگاه دولتی، ۶۰۰ مرکز درمانی، چهار هزار مرکز خدمات الکترونیکی، کتابخانه و مرکز فرهنگی نظارت شد.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، افزود که قرارگاه ۲۱ تیر با هدف بهبود عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی هفتم اردیبهشت ماه تشکیل شد و مرحله اول عملیات آن هفتم تیر ماه سال جاری به پایان رسید.

صادق منش همچنین گفت که براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه برای بهبود حجاب و عفاف در همه عرصه‌ها وظایف مشخصی دارند و همه ارکان دولت و دستگاه‌ها و اصناف نیز تکلیف قانونی و شرعی برای بهبود عفاف و حجاب در مجموعه‌های خودشان را دارند.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر «ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی» را یکی از اقدامات مهم مدیریت جدید ستاد است.

صادق منش گفت که در مرحله دوم طرح حجاب، عفاف در ادارات دولتی، گزارش‌های ارزیابی دستگاه‌ها در همه استان‌ها به اضافه «گزارش‌های مردمی» تجزیه و تحلیل خواهد شد و به صورت استانی برای هر دستگاهی کارنامه صادر می‌شود.

در خصوص تقسیم بندی ادارات از نظر رعایت «حجاب و عفاف» به سه منطقه سبز، زرد و قرمز خبر داد و افزود: دستگاه‌های سبز که الگوی مدیریتی است و به بقیه دستگاه‌ها معرفی خواهند شد؛ منطقه زرد مخصوص دستگاه‌هایی است که اقداماتشان به نقطه مطلوب نرسیده است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت دستگاه‌های منطقه قرمز که اراده‌ای برای بهبود حجاب نشان نداده‌اند با اتمام ضرب الاجل تعیین شده اگر اقدامی صورت ندادند از طریق نهادهای نظارتی و در صورت لزوم قوه قضائیه، ترک فعل‌شان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

برخورد با زنان به اتهام عدم رعایت حجاب اسلامی که از زمان استقرار جمهوری اسلامی به طور مداوم ادامه داشته است اما از بهار امسال پس از افزایش اعتراضات مردم در شهرهای مختلف، برخورد گشت‌های ارشاد با زنان بیش از پیش شدت گرفت.

در کنار نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سپاه پاسداران نیز در چند ماه گذشته اقدام به بازداشت تعدادی از زنان معترض به حجاب اجباری کرده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.