استاندار فارس: کارمندان زن ساعت ۱۲ تعطیل شوند تا در سنگر خانه خدمت کنند

پنجشنبه, 10ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس

استاندار فارس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در حال پیگیری طرحی است که بر اساس آن کارمندان زنِ متاهل که در ادارات این استان کار می‌کنند می‌توانند ساعت ۱۲ به خانه بروند.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز پنج‌شنبه، ۱۰ شهریور، گفت که این طرح در راستای تحقق خواست «رهبر» و با هدف «خدمت زنان به جامعه در سنگر خانواده» مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته آقای ایمانیه، «با این کار زنان می‌توانند به نیابت از حکومت به وظیفه اداره خانواده بپردازند».

به نظر می‌رسد منظور استاندار فارس از در نظر گرفتن خواست رهبر در این طرح، تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران بر سیاست‌های افزایش جمعیت باشد.

مقامات دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار این دولت برنامه افزایش جمعیت را با اتخاذ سیاست‌های تهدیدی و تشویقی در اولویت قرار داده‌اند. از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، آبان پارسال قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را برای اجرا به وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ کرد.

در ماه‌های گذشته نیز رسانه‌های نزدیک به حاکمیت تلاش کرده‌اند تا کاهش سن ازدواج، کاهش توقعات اقتصادی، عدم لزوم اشتغال زنان و محدود کردن وظیفه زنان به خانه‌داری و فرزندآوری را در اولویت تولید محتوای خود قرار دهند.

کاهش ساعات کار زنان گرچه در نگاه نخست سیاست تشویقی به شمار می‌رود، اما به دلیل این که زنان را در مقایسه با مردان نیروهایی کمتر کارآمد نشان می‌دهد، می‌تواند وضعیت اشتغال و استخدام آن‌ها را در میان‌مدت و طولانی‌مدت با مشکلات زیادی مواجه کند.

این در حالی است که هم‌اکنون نیز آمار زنان شاغل در ایران در مقایسه با مردان بسیار کم است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در دی ۱۴۰۰، از ۲۳.۵ میلیون نفر شاغل در ایران تنها سه و نیم میلیون نفر زن هستند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.