آمار ۷۰ درصدی سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد در بین افراد متاهل و تبلیغ حکومت برای فرزندآوری

چهارشنبه, 16ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

جمهوری اسلامی در حالی فرزندآوری و ازدیاد جمعیت را تبلیغ و پیشگیری از بارداری را محدود می‌کند که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، خبر داده است حدود ۷۰ درصد «مبتلایان به مواد مخدر»، افراد متاهل هستند.

نوری روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در نشستی با حضور دست‌اندرکاران «مبارزه با مواد مخدر» استان‌های کشور، خبر داد که بخش بزرگی از افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر، متاهل و دارای فرزند هستند.

او تاکید کرد: «بچه‌ها رفتار والدین خود را می‌بینند و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند.»

وزیر آموزش و پرورش در صحبت‌های خود ضمن تاکید بر وجود «جامعه بزرگ معتادان متاهل» گفت که اعتیاد به مواد مخدر، نظام آموزشی را هدف قرار داده است تا نسل آینده را از بین ببرد.

نوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره سن اعتیاد و کاهش این سن در مقطع دانش‌آموزی، گفت: «آمار دقیقی در این زمینه نداریم.»

اردیبهشت ماه امسال احمد احمدی‌ صدر، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفته بود سن اعتیاد در کشور به زیر ۱۸ سال رسیده و به علت سن کم، این افراد در کمپ‌ها پذیرش نمی‌شوند.

با وجود حاکم شدن این شرایط به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای کارشناسان و فعالان اجتماعی، از سال ۹۹ و پس از تاکید دوباره علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر لزوم افزایش جمعیت، نمایندگان مجلس طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» را تصویب کردند که بر اساس آن افزایش فرزندآوری تبلیغ و پیشگیری از بارداری محدود شده است.

همچنین وسایل رایگان پیشگیری از بارداری از خانه‌های بهداشت جمع‌آوری و تمام آموزش‌های پیشگیری از بارداری ممنوع شده‌اند. ارگان‌های مربوط از نصب پوستر در این زمینه نیز منع شده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.