یک دختر ۲۲ ساله بر اثر ضرب و جرح ماموران گشت ارشاد به کما رفت

چهارشنبه, 23ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، یک دختر ۲۲ ساله به دلیل آسیب شدید مغزی در اثر ضرب و جرح ماموران در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه «وزرا» تهران، به کما رفته است.

سجاد خداکرمی، روزنامه‌نگار، در مصاحبه با ایران اینترنشنال نام این دختر را «مهسا امینی» و اهل سقز معرفی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این دختر جوان که برای بازدید از اقوام خود به همراه خانواده‌اش در تهران به سر می‌برد، عصر روز سه‌شنبه در نزدیکی ایستگاه مترو «شهید حقانی» توسط ماموران گشت ارشاد بازداشت شده است.

ماموران پس از اعتراض برادر مهسا که همراه با او بوده، می‌گویند که او را برای «کلاس توجیهی» به پلیس «امنیتاخلاقی» درخیابان «وزرا» می‌برند و پس از یک ساعت آزاد خواهند کرد.

سجاد خداکرمی گفت یکی از بازداشتی‌ها که در خودروی گشت ارشاد حضور داشته، تایید می‌کند که ضرب و جرح در خودرو انجام شده و وقتی به بازداشتگاه می‌رسند حال عمومی او ناخوشایند بوده اما سطح هوشیاری خوبی داشته است.

پس از بی‌اعتنایی ماموران در بازداشتگاه به وضعیت مهسا و در پی آن اعتراض دیگر بازداشت‌شدگان، ضرب و جرح رخ می‌دهد و بالاخره آمبولانس با تاخیر زیادی برای انتقال این دختر جوان به بیمارستان، به بازداشتگاه می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی وقوع ضرب و جرح در بازداشتگاه و نگرانی خانواده‌های آنها در بیرون، ماموران برای پراکنده کردن جمعیت از گاز فلفل استفاده کردند.

طی چند ماه اخیر در پی افزایش حضور گشت ارشاد در سطح کشور و تشدید مقررات سخت‌گیرانه درباره حجاب، گزارش‌ها و تصاویر گسترده‌ای از برخورد و ضرب‌ و جرح زنان توسط ماموران منتشر شده است.

حسن رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران درباره بازداشت شهروندان در گشت‌‌های ارشاد گفته بود که أصلا دستگیری نیست بلکه انتقال برای «توجیه و تعهد» است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.