کشف حجاب کتایون ریاحی در اعتراض به جان‌باختن مهسا امینی

یکشنبه, 27ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

تصویر بدون حجاب کتایون ریاحی در کنار طرحی از چهره مهسا امینی توسط هنرمند کرد لقمان احمد.

 صدای امریکا

کتایون ریاحی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران در اعتراض به جان باختن مهسا (ژینا) امینی تحت بازداشت گشت ارشاد و «پلیس امنیت اخلاقی»، حجاب از سر برداشت و عکس بدون روسری خود را منتشر کرد.

خانم ریاحی روز یک‌شنبه ۲۷ شهریور ضمن انتشار عکس بدون حجاب خود در اینستاگرام، با اشاره به نام «مهسا امینی»، نوشت: «زنان ایرانی صدای یکدیگرند.»

کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر»، در ماه‌های گذشته نیز در همراهی با جنبش «من هم» افشا کرد که سال‌ها پیش توسط یک بازیگر شناخته‌شده مرد، مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

خانم ریاحی دومین بازیگر زن ایرانی است که در اعتراض به جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد کشف حجاب می‌کند. پیش از او، شبنم فرشادجو در اقدامی اعتراضی ضمن ابراز انزجار از رفتار مأموران حکومت جمهوری اسلامی، حجاب از سر برداشت و خطاب به سران جمهوری اسلامی گفت:‌ «از اعمال و رفتار شما بیزارم.»

مهسا امینی

واکنش چهره‌های سرشناس به مرگ مهسا امینی؛ ابی: ایران این ستاره‌کُشان را در هم خواهد شکست

مهسا (ژینا) امینی، زن جوان اهل سقز که به همراه خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت شد و ساعاتی پس از انتقال به مرکز پلیس امنیت اخلاقی معروف به بازداشتگاه وزرا، به بیمارستان کسری برده شد. او روز ۲۵ شهریور جان خود را از دست داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.