وزارت بهداشت ایران مدعی «تخریب» تعداد زیادی آمبولانس در اعتراضات اخیر شد

پنجشنبه, 31ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

یک خودرو با ظاهر آمبولانس اما پلاک نظامی

رادیو فردا

وزارت بهداشت ایران مدعی «تخریب ۶۱ آمبولانس» در جریان اعتراض‌های اخیر شد. ادعایی که راستی‌آزمایی آن به طور مستقل میسر نیست.

وزارت بهداشت در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کند که در روزهای گذشته ویدئوهای متعددی مربوط به استفاده از آمبولانس توسط نیروهای نظامی و امنیتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، این‌گونه ادعا کرد که «۶۱ آمبولانس سازمان اورژانس با برآورد تقریبی ۳۰ میلیارد تومان خسارت، در جریان تجمعات اخیر توسط اغتشاشگران» تخریب شده است.

مقامات جمهوری اسلامی از واژه «اغتشاشگر» برای اشاره به مردم معترض در جریان اعتراض‌های مدنی استفاده می‌کنند.

ادعای تخریب آمبولانس‌های سازمان اورژانس در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشانگر انتقال معترضان بازداشت‌شده به کلانتری‌ها با آمبولانس است.

در ویدئوهای دیگری حضور نیروهای نظامی در این آمبولانس‌ها دیده می‌شود، حتی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد که خودروهایی با پلاک نظامی با ظاهر آمبولانس در سطح شهر تردد می‌کنند.

با وجود این که جریان‌های وابسته به حاکمیت در جریان تجمع‌های اعتراضی تلاش می‌کنند تا تخریب اموال عمومی را به معترضان نسبت دهند، بر اساس شهادت برخی شاهدان از جمله در دادگاه بین‌المللی آبان و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، این تخریب‌ها در بسیاری از موارد توسط نیروهای گارد ویژه با هدف ایجاد رعب و وحشت و تحریف جریان‌های اعتراضی صورت می‌گیرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.