ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است

یکشنبه, 3ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس‌اکس

رادیو فردا

مدیر عامل اسپیس‌اکس می‌گوید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اکنون در ایران فعال شده است اما برای استفاده کاربران، پایانه‌های ویژه‌ای باید در داخل کشور مستقر شوند.

کریم سجادپور، پژوهشگر ارشد بخش خاورمیانه اندیشکده «کارنگی برای صلح جهانی»، روز یکشنبه سوم مهر در توئیتی نوشت که با ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس‌اکس، صحبت کرده و او گفته است که گمان می‌کند حکومت [جمهوری اسلامی] از استقرار این پایانه‌ها در ایران حمایت نکند، اما اگر کسی بتواند آن‌ها را وارد کشور کند، اینترنت استارلینک برای کاربران ایرانی قابل استفاده خواهد شد.

همزمان با برگزاری تجمع‌های اعتراضی به جان باختن مهسا امینی، قربانی قانون حجاب اجباری در ایران، و قطع و کُند شدن اینترنت در شهرهایی که اعتراض‌ها در آن‌ها جریان دارد، گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه داری از او خواستند در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند.

در پی این درخواست وبسایت خزانه‌داری آمریکا روز اول مهر اعلام کرد که مجوز گسترش خدمات اینترنتی برای ایرانیان را صادر کرد.

ایلان ماسک پیشتر اعلام کرده بود که برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران خواستار معافیت از تحریم‌های ایران است.

در واکنش به حمایت مقامات آمریکایی برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای در ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی آن را «نقض حاکمیت ایران» خوانده و تهدید کرده است که این «تلاش‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.