«نجوا» هک شد؛ «انانیموس» برای مردم ایران پیام‌های فراخوان می‌فرستد

شنبه, 9ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

هکرهای ناشناس «انانیموس»

 

هکرهای گروه «انانیموس» با هک «نجوا»، سرویس یکپارچه ارسال پیامک و ایمیل و نوتیفیکیشن، امکان ارسال پیام‌های فراخوان به مردم ایران را به دست آوردند.

یکی از حساب‌های انانیموس، بزرگترین گروه هکری جهان، با اعلام این خبر در توییتی نوشت، «ارسال نوتیفیکیشن بر روی دسکتاپ میلیون‌ها کاربر ایرانی» اقدامی است که پیش از این قولش را داده بود و «حالا نوبت شما است.»

نجوا نیز با تأیید این خبر در توییتی نوشت: «سرویس پوش‌نوتیفیکیشن نجوا، امروز شنبه، ۹ مهر ماه هدف رخنه امنیتی قرار گرفته و هک شده است. در حال حاضر تیم نجوا تمام سرویس‌های خود را متوقف کرده و در تلاش برای بازیابی سرویس است.»

پیش‌تر، گروه هکری انانیموس برای نخستین بار در یک پیام به یک رسانه‌ فارسی‌زبان، به صدای آمریکا گفت، مردم ایران به کمک ما نیاز دارند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

بعد از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس،‌ اعتراضات سراسری در ایران آغاز شد و گروه انانیموس اعلام کرد از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کند. بعد از آن، گروه انانیموس مجموعه‌ای از حملات سایبری علیه نهادها و رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی از جمله هک سایت رهبر جمهوری اسلامی و بانک مرکزی و خبرگزاری انجام داد.

هیچ اطلاع دقیقی درباره ماهیت این گروه وجود ندارد و حدس زده می‌شود که انانیموس یک مجموعه از گروه‌های هکری باشند. این گروه از زمان حمله روسیه،‌ به دفاع از اوکراین به نهادهای دولتی روسیه حمله کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.