گذرنامه‌های همایون شجریان و سحر دولتشاهی توقیف شد

یکشنبه, 17ام مهر, 1401
اندازه قلم متن
سحر دولتشاهی و همایون شجریان در مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان
سحر دولتشاهی و همایون شجریان در مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان © Isna
طبق گزارش ایلنا، توقیف گذرنامه‌های دو هنرمند، شنبه شب – ۱۶ مهر – صورت گرفته است.

همایون شجریان در کانادا چند کنسرت برگزار کرد اما به دلایل اداری و مشکلات ویزا، این کنسرت‌ها محدودتر از برنامۀ پیش‌بینی‌شده برگزار شد. او در استرالیا (ملبورن و سیدنی) نیز برنامه‌هایی اجرا کرد.

یکی از شاهدان عینی در توئیتر نوشته است: “دیشب پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی را توی گیت فرودگاه گرفته بودن، نمی‌ذاشتن وارد بشن”…

سحر دولتشاهی، بازیگر ایرانی که گفته می‌شود با همایون شجریان ازدواج کرده است، اخیراً در اینستاگرام به اعتراضات ایرانیان واکنش نشان داده و نوشته بود در کنار مردانی است که “موی زنان‌شان جز حرمت و زیبایی نیست و حالا فریادشان جهان را پر کرده”. او نوشته بود: “قلبم سنگفرش پاهایی است که برای بازگرفتن حق آزادی و احترام زن، به سوی تاریکی می‌دوند”.

همایون شجریان نیز در واکنش به مرگ مهسا امینی نوشته بود: “غم‌هامان سنگین است، دل‌هامان خونین است، ما سرتا پا زخمیم سرتا پا دردیم”…

تاکنون بسیاری از هنرمندان ایرانی با اعتراضات مردم همدلی کرده‌اند اما این نوع واکنش‌ها به شدت برای رژیم ناگوار است. روحانیون و برخی مسئولان دولتی که حالا همۀ هنرمندان یا ورزشکاران را “سلبریتی” می‌نامند، به طور علنی یا ضمنی در صدد تهدید و ارعاب آنان برآمده‌اند.

در آخرین مورد، علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، گفته است: “برخی از این سلبریتی‌ها که این روزها علیه نظام تحریک به آشوب و اغتشاش کردند، توسط همین مردم و نظام تبدیل به چهره شدند… اینها بوی کباب به مشامشان خورده بود، اما الآن مانده‌اند که چه کنند و دنبال راه بازگشت هستند”.

به گفتۀ سعیدی همانطور که نظام مهندسی یا نظام پزشکی وجود دارد، “هنرمندان متعهد و دوستدار ایران نیز باید دست به کار شوند و نظامی ایجاد کنند تا عده‌ای به‌دلایل مختلف چهرۀ هنرمندان را مخدوش نکنند”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.