علی دائی و حامد اسماعیلیون، و دوستان زودباور و دشمنان حقیرشان

چهارشنبه, 11ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

Reza-Allamehzadeh1

allamehzadeh.jpgآیا هرگز به تاثیر مخرب این به‌اصطلاح خبر فوری “محاصره هتل علی دائی در سقز و ربودن او توسط نیروهای حکومت” که خبرهای مشابهش چهار پنج روز پیش بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ایرانی و رسانه‌های برون‌مرزی را درنوردید اندیشیده‌اید؟

سازنده اصلی این خبر دروغ چه کسی بود نمی‌دانم ولی تردید ندارم که بازنشردهندگان آن دوستداران زودباور علی دائی، اسطوره‌ی فوتبال ایران و جهان و حامی با شهامت جنبش انقلابی “زن زندگی آزادی” بودند.
هدف سازندگانِ حقیر این گونه اخبار دروغین که به‌احتمال قریب به یقین اعضای ارتش سایبری رژیم ملایان هستند بی‌اعتبار کردن همان افراد یا رسانه‌هائی است که این خبرها را بدون کمتریی راستی‌آزمائی منتشر می‌کنند.
هدف ارتش سایبری رژیم از دست زدن به چنین تاکتیکی بسیار شناخته شده است. آن‌ها می‌دانند که وقتی این خبر توسط رسانه‌ها و افراد متعددی پخش شود به باور عمومی بدل شده و مردم اخبار متعاقب آن را نیز باور خواهند کرد، مثل تقاضا از مردم برای کمک به علی دائی و دیگر محاصره‌شدگان در هتل!

وقتی دو روز بعد اصل مطلب دروغ از آب در بیاید، ارتش سایبری به‌راحتی به هدف خود رسیده، آن هم نه با کمک هواداران حقیر و بی‌اعتبار خودش که با بهره‌کشی از دشمنان معتبر اما عجول و بی‌دقتش!
آن‌ها هدفشان این است که به‌قدری به درستیِ اخبار منتشر شده در رسانه‌ها لطمه بزنند که وقتی خبری درست باشد – مثل ماجرای آتش‌سوزی در زندان اوین -، مردم در درستی آن شک کنند و این بار در سرازیر شدن به سمت زندان اوین برای کمک به زندانیان، تردید به خود راه دهند.
دوستانِ زودباور شخصیت‌های سرشناس هنری و ورزشی و سیاسی، از یک سوی دیگر هم هدف تیرهای زهرآگین ارتش سایبری ملایان قرار دارند؛ تیرهای زهرآگینی که هدفش لکه‌دار کردن شخصیت‌های موثر در پیشبرد جنبش انقلابی “زن زندگی آزادی” است.
به این خبر که نمونه‌اش در شبکه‌های اجتماعی فراوان است دقت کنید: “ارتباط پشت صحنه‌ی حامد اسماعیلیون با گروهک رجوی”. اخباری با این مضمون معمولا با عکسی فتوشاپ شده از حامد اسماعیلیون در کنار مریم رجوی تکمیل می‌شود که دستکم استفاده از یک عکس جعلی به تنهائی باید روشن کند که محتوای خبر نمی‌تواند با واقعیت هم‌خوانی داشته باشد.
سازندگانِ حقیر این دروغ‌هائی که به‌شکل خبر منتشر می‌شوند به‌خوبی از لطمه‌ای که عکس گرفتن در کنار مریم رجوی می‌تواند به شخصیتِ حامد اسماعیلیون بزند آگاهند چرا که جوانانی که امروز شعله‌ی مبارزه با رژیم ملایان را زنده نگه‌داشته‌اند اگر از سوابق دوردستِ همکاری مجاهدین با صدام حسین بی‌اطلاع باشند از افتخار آنان به عکس گرفتن با ژرژ پمپئو و رودی جولیانی مطلعند؛ اشخاصی که دموکراسیِ جاافتاده در امریکا را به خطر انداخته‌اند اما مدعیِ کمک به استقرار دموکراسی در ایرانند! آن‌هم به دست زنان محجبه‌ی مجاهد که هنوز تا روسری‌سوزان در کمپ‌شان در رومانی، سال‌ها فاصله دارند!
در جعل این دسته از خبرها که برای تخریب شخصیت‌های مورد توجه مردم انتشار می‌یابد البته ارتش سایبری ملایان تنها نیست. متاسفانه برخی از جریانات سیاسی و شخصت‌های مخالف جمهوری اسلامی هم در یک رقابت ناسالم به اقداماتی از این نوع دست می‌زنند که در آنان جای پای افراطیون راست و چپ در پهنه‌ی وسیع گرایشات متفاوت سیاسی ما ایرانیان، آشکارتر از دیگران است. اصلی‌ترین مشکل آن‌ها با حامد اسماعیلیون به نظر می‌رسد تنگ نظریشان باشد نسبت به هموطن بی‌ادعائی که توانسته بزرگترین تظاهرات ایرانیان تبعیدی و مهاجر را با موفقیت چشمگیری سازمان‌دهی کند.
خبرسازانِ جاعل هر که باشند این را به‌خوبی می‌دانند که در شرائط حساس کنونی دوستانِ زودباور این جنبش انقلابی چنان در تب و تاب دریافت اخبار تازه و بازنشرشان به دیگرانند که نمی‌توانند جلو وسوسه‌ی خبررسانی سریع‌شان را بگیرند و در موارد بسیاری بازتاب‌دهنده اخبار جعلی آنان خواهند بود.
یک بار در همین‌جا نوشتم و از تکرارش خسته نمی‌شوم “که در شرائط حساس کنونى که پیوستگى مردم ایران چشم‌انداز سرنگونى جمهورى جهالت اسلامى و استقرار حکومتى مبتنى بر دموکراسى را نوید مى‌دهد بیشترین خدمتى که مى‌شود به جامعه کرد این است که قبل از بازنشر یک خبر، فیلم، عکس و صدا، به واقعى بودن یا نبودن آن بیاندیشیم و اگر مطمئن نیستیم در دام خبرسازانِ دروغ‌پرداز نیافتیم.”

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.