زنان ایران نامزد “چهره سال” مجله تایم شدند

شنبه, 28ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

برگزاری تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها، زنان ایران نامزد چهره سال مجله تایم، خامنه‌ای معترضان را “حقیرتر” از آن خواند که “بتوانند به نظام آسیب بزنند” و حضور هزاران معترض در مراسم خاکسپاری حمید‌رضا روحی.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود در روز شنبه ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) بار دیگر اعتراضات مردم ایران را “اغتشاش” خواند.

او گفت که حوادث جاری “مشکلاتی برای مردم و کسبه درست می‌کند” و افراد “در صحنه و پشت صحنه” این رویدادها را “حقیرتر” از آن خواند که “بتوانند به نظام آسیب بزنند.”

رهبر جمهوری اسلامی رویدادهای جاری را “بساط شرارتی” قلمداد کرد که به گفته او، “بدون شک” جمع می‌شود و خواهان مجازات معترضان از سوی قوه قضائیه شد.

همزمان با سرکوب خشن معترضین در دو ماه اخیر، بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی معترضین را به انحاء مختلف تهدید کرد‌ه‌اند که بی‌ثمر بوده و اعتراضات بصورت شبانه‌روزی همچنان ادامه دارد.

زنان ایران؛ نامزد “چهره سال” مجله تایم

مجله تایم، چاپ آمریکا زنان معترض ایرانی را به عنوان یکی از نامزدهای “چهره سال” ۲۰۲۲ به رای‌ گذاشته است. این مجله سالانه فرد یا افرادی که بیشترین تاثیر را بر رویدادهای جهان داشته باشند به عنوان “چهره سال” بر‌می‌گزیند.

انوشه انصاری، از ایرانیان موفق مقیم آمریکا که به فضا سفر کرده در توئیتر خود از همه دعوت کرده که در این رای‌گیری شرکت کنند و به زنان ایرانی رای دهند.

برگزاری تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، امروز شنبه نیز در بسیاری از دانشگا‌ه‌ها تجمع‌های اعتراضی برگزار شده است.

گزارش‌ها از دانشگا‌ه‌های رازی کرمانشاه، تبریز، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف تهران، کردستان، گیلان و همچنین علم و صنعت، امیرکبیر، تربیت مدرس، الزهرا، علامه طباطبایی و دانشگاه بهشتی در تهران از تحصن، تجمع و سردادن شعار توسط دانشجویان خبر می‌دهند.

 

حضور هزاران معترض در مراسم خاکسپاری حمید‌رضا روحی

پیکر حمیدرضا روحی، جوان ساکن زیباشهر تهران که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، روز شنبه ۲۸ آبان با حضور هزاران نفر به خاک سپرده شد.

همزمان دانشجویان دانشگاه آزاد شهر قدس که محل تحصیل او بود در تجمع اعتراضی شعار دادند: «حمیدرضا رو کشتن، اسم بسیج گذاشتن». پیشتر در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی منبی بر “فشار بر خانواده حمیدرضا روحی، برای تحویل پیکر او” منتشر شده بود.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.