کمدین ایرانی، «امپراطور کوزکو»: به دو سال زندان محکوم شده‌ام

شنبه, 12ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

تصاویر زینب موسوی؛ کمدین ایرانی معروف به «امپراطور کوزکو» .

صدای آمریکا

زینب موسوی، خالق شخصیت طنز «امپراطور کوزکو» از حکم دو سال حبس خود خبر داد.

او شنبه دوازدهم آذر در استوری حساب کاربری خود در اینستاگرم نوشت که «۲۵ روز در انفرادی بودم، و الانم باید دو سال برم زندان.»

زینب موسوی در ادامه می‌نویسد که «کمدی اونقدری که سرنا امینی می‌گوید گوگولی مگولی نیست.»

این بخش از پیام خطاب به سرنا امینی، از اینفلوئنسرهای اینستاگرمی است که پیشتر ضمن انتقاد از سلبریتی‌ها، گفته بود که هر فردی را که بازداشت می‌کنند، اینستاگرمش را نمی‌بندند و عکسش را تغییر نمی‌دهند.

این در حالی است که زینب موسوی پس از دستگیری، هنرنمایی در نقش امپراطور کوزکو، یک زن چادری که با لهجه قمی سخن می‌گفت را متوقف کرد و در توضیح حساب کاربری جدید خود در اینستاگرم نوشت «امپراطور سابق».

سخنان سرنا امینی در توجیه بازداشت‌ها و جانبداری از حکومت با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و بسیاری از کاربران به شدت از این اینفلوئنسر ایرانی انتقاد کردند.

زینب موسوی در ادامه استوری خود می‌گوید :«حالا شاید نرم (زندان) اگر تو تجدید نظر حکم تغییر کنه ولی واقعا آدم‌هایی که چشمشونو روی همه چی می‌بندن برای منفعت خودشون منو خیلی عصبانی می‌کنن.»

او خبر حکم زندان خود را در شرایطی منتشر می‌کند که در روزهای اخیر علیه برخی از معترضان بازداشتی دیگر نیز احکامی برای فعالیت در اینستاگرم صادر شده است.

زینب موسوی، هنرمند جوان با خلق شخصیت امپراطور کوزکو‌ و انتشار ویدئوهای طنز انتقادی و اجتماعی، و شوخی با مقامات و مسئولین به شهرت زیادی رسید.

او به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری اخیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و مدتی زندانی بود.

زینب موسوی پس از آزادی، ویدئویی در حساب کاربری جدیدش در اینستاگرم منتشر کرد و با زبان طنز درباره دستگیری خود توضیحاتی داد.

او با اشاره به اینکه بیش از یک ماه برای گفت‌وگو‌ نزد دوستان محسنی اژه‌ای بوده است، بصورت تلویحی گفت که پس از ابراز پشیمانی، آزاد شده است.

 

در جریان اعتراضات اخیر، تعداد از هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مشهور به دلیل حمایت از معترضان بازداشت شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.