اعتراضات سراسری؛ ۶ شهروند در اشنویه مجموعا به بیش از ١٨ سال حبس محکوم شدند

جمعه, 25ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – فرهاد کاظمی، خالد دشتی، عبدالرحیم رحیمی، احسان صفایی‌ فر، محمد پیغامی و فردین خوش خواهش، توسط دادگاه کیفری شهرستان اشنویه مجموعا به ١٨ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. این شهروندان در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان اشنویه بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، شش شهروند معترض در اشنویه به حبس محکوم شدند.

براساس حکمی که توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه به ریاست قاضی ابوطالب جلیل‌ پور صادره و به این شهروندان ابلاغ شده است، فرهاد کاظمی، خالد دشتی، احسان صفایی‌ فر و محمد پیغامی، از بابت اتهامات “اخلال در نظم و آسایش عمومی و تمرد نسبت به ماموران” هر یک به دو سال حبس و همچنین عبدالرحیم رحیمی گوران آباد و فردین خوش خواهش نیز از بابت اتهامات “اخلال در نظم و آسایش عمومی، تمرد نسبت به ماموران و تخریب عمدی اموال عمومی از طریق شرکت در اعتراضات” هر یک به تحمل پنج سال و سه ماه زندان محکوم شده‌ اند.

در این گزارش آمده است؛ “احکام صادره با استناد به گزارش ضابطان دادگستری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، بررسی محتوای دستگاه‌های تلفن همراه، مشاهده کلیپ‌ها و تصاویر مرتبط با اعتراضات و نقطه زنی حضور متهمان از طریق بی تی اس گوشی تلفن همراه صادر شده است.”

این افراد پیشتر در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه و ارجاع پرونده آنان به شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

فرهاد کاظمی ٣٣ ساله فرزند محمود، خالد دشتی ٣١ ساله فرزند نورمحمد، عبدالرحیم رحیمی گوران آباد ٣٠ سالە فرزند مصطفی، احسان صفایی‌ فر ٣٣ سالە فرزند علی، محمد پیغامی ۵۵ ساله فرزند خضر و فردین خوش خواهش ٢۶ سالە فرزند لقمان، شهروندان اهل شهرستان اشنویه هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.