چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 25ام دی, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، شماری از شهروندان اهل سنت شهرستان گالیکش در مقابل منزل محمدحسین گرگیج، روحانی اهل سنت، جمعی از کارگران پیمانی شاغل در عملیات غیر صنعتی ماهشهر و گروهی از کارگران شاغل در پتروشیمی گچساران به صورت جداگانه در محل کار خود و همچنین شماری از کارگران روغن نباتی جهان در مقابل ساختمان استانداری زنجان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱، شماری از شهروندان اهل سنت شهرستان گالیکش، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان در مقابل منزل محمدحسین گرگیج، روحانی اهل سنت گرد هم آمدند و با سر دادن شعارهایی از قبیل “مولانای با غیرت حرف تو حرف ملت/ لغو احضاریه” خواستار امتناع این روحانی از حضور در دادگاه ویژه روحانیت شدند.

لازم به ذکر است، چندی پیش، محمدحسین گرگیج، روحانی اهل سنت و امام جمعه سابق اهل سنت آزادشهر، به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. او در آذرماه ۱۴۰۰، با حکم نماینده علی خامنه ای در استان گلستان، از امامت جمعه اهل سنت آزادشهر عزل شده بود؛ امری که واکنش منفی بسیاری از پیروان وی را به همراه داشت.


تجمع اعتراضی کارگران شرکت (ODCC) در پتروشیمی گچساران
به گزارش هرانا، روز شنبه ۲۴ دی ماه، شماری از کارگران شاغل در شرکت (ODCC) واقع در پتروشیمی گچساران، در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا، “عدم تعیین تکلیف وضعیت شغلی کارگران این شرکت” را از دلایل برگزاری تجمع اعتراضی آنها عنوان کرد.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۵ دی ماه، شماری از کارگران پیمانی شاغل در عملیات غیر صنعتی ماهشهر، در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی، پایه حقوق ناکافی، ساعات کاری زیاد و عدم رسیدگی به یگر مطالباتشان صورت گرفته است.


تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان در زنجان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۲۴ دی ماه، جمعی از کارگران روغن نباتی جهان، در مقابل ساختمان استانداری زنجان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت بیمه و معوقات و دیگر مطالبات خود صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.