بحران در صنعت هوانوردی ایران؛ کاهش بلیت در پروازهای داخلی

جمعه, 14ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

پس از جریمه شرکت‌های هواپیمایی در ایران به دلیل گران‌فروشی بلیت، این شرکت‌ها اقدام به کاهش شدید بهای بلیت پرواز‌های داخلی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در روز ۱۴ بهمن، شرایط حمل‌ونقل هوایی مسافری پس از جریمه ۱۱۹ میلیارد تومانی هشت شرکت عرضه‌کننده بلیت و ایرلاین به دلیل گران‌فروشی بدتر شده است.

بر اساس این گزارش در پی این اقدام، طی دو هفته اخیر عرضه بلیت پروازهای داخلی به شدت کاهش یافته است؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد به صورت هماهنگ از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی در دستور کار قرار گرفته تا به‌ این ترتیب مصوبه افزایش قیمت شورای عالی هواپیمایی اجرایی شود.

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۲ بهمن درباره احتمال افزایش قیمت بلیت تا پایان امسال گفته بود: «مصوبه شورای عالی هواپیمایی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما از ماه مرداد در ستاد تنظیم بازار است. افزایش قیمت بلیت حتی در شورای رقابت نیز مورد بررسی قرار گرفته و منتظر ابلاغ آن از سوی ستاد تنظیم بازار هستیم.»

شرکت‌های هوانوردی ایران به دلیل تحریم و بحران کرونا و کاهش قابل توجه تعداد گردشگران در سال‌های گذشته با زیان‌های مالی روبرو شده‌اند و سعی دارند با افزایش قیمت بلیت، این بحران را کاهش دهند.

علاوه بر این‌ها زمین‌گیر شدن بخش زیادی از ناوگان هوایی و در نهایت چالش جریمه ناشی از گران‌فروشی به بحران‌های این صنعت در ایران به شدت دامن زده است.

غلامرضا صالحی، رئیس شعبه سازمان تعزیرات حکومتی سوم بهمن گفته بود: «درپی اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ فروش بلیت هواپیما، تخلف هشت شرکت از طرف شعب ملی سازمان تعزیرات حکومتی محرز تشخیص داده شد.»

به گفته آقای صالحی، چهار شرکت که اقدام به فروش بلیت می‌کردند به مبلغ ۷۷ میلیارد تومان و چهار شرکت هواپیمایی هم به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان و در مجموع به صد و ۱۹ میلیارد تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.»

در واکنش به این اقدام، به نظر می‌رسد این شرکت‌ها نیز با کاهش تعداد بلیت تلاش دارند که بر دولت فشار وارد کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.