یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 30ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان قوه قضاییه تهران، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای کرمانشاه، شوشتر، رشت، شوش، کرمان و اهواز، شماری از نانوایان در تهران، گروهی از فرهنگیان در تبریز، شماری از مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در مقابل دادسرای تهران و جمعی از کارگران شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر شماری از کارکنان کارخانه نساجی یزد بافت در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام، در مقابل ساختمان قوه قضاییه در تهران دست به تجمع زدند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام، با در دست داشتن پلاکاردهایی و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.

 

 

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، رشت، شوشتر، شوش، کرمان و اهواز در مقابل اداره تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند.
 
این تجمعات در اعتراض به وضعیت نامناسب معشیتی بازنشستگان و عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.
 
“تعلل در پرداخت باقیمانده ۲۵ درصد همسان سازی حقوق از سالهای قبل و  میزان نامکفی پرداختی عیدی آخر سال”، از جمله مواردی است که بازنشستگان به آن ها معترض هستند.
 

 

تجمع نانوایان در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، جمعی از نانوایان در تهران، در مقابل ساختمان اتحادیه این صنف دست به تجمع اعتراضی زدند.

نانوایان معترض “مشکلات معیشتی” موجود را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

 

تجمع فرهنگیان در تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، شماری از فرهنگیان معترض، در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان‌ درباره معضلات و مطالبات خود در ۲۵ سال اخیر، در محوطه موزه ساعت شهر تبریز دست به تجمع اعتراضی زدند.
 

تجمع کارگران شهرداری یاسوج

به گزارش کبنا نیوز، در ادامه تجمعات امروز ۳۰ بهمن ماه، شماری از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه ۸ ماه و سایر مطالبات نادیده گرفته شده خود، در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد دست به تجمع اعتراضی زدند.
 
یکی از کارگران در این خصوص گفت: “ما حق خودمان را نمی خواهیم، حق زن و فرزندمان را می خواهیم، ما همگی متأهل هستیم و بچه هایمان همگی ۱۵ و ۱۸ ساله هستند، مگر چهار هفته دیگر عید نیست؟ آقای مقدم چطور می خواهد جواب زن و فرزند ما را بدهد؟ اگر نمی توانند استعفا دهند.”
 
همچنین یکی دیگر از کارگران شهرداری ناحیه دو یاسوج اظهار داشت: “۲۰ سال است کارمند دفتری هستم، ۸ ماه است که حقوق نگرفته ام. از سال ۸۲ تاکنون نیروی قراردادی هستم، فلان کارگر می آید پسر یا برادر فلانی است حقوقش را سر ماه می گیرد، ولی ما نه، نه حقوق می دهند نه مساعده.”

اعتصاب کارکنان کارخانه نساجی یزد بافت

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، شماری از کارکنان کارخانه نساجی یزد بافت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه روند فعالیت شان امتناع کردند.

تجمع مالباختگان نگین خودرو و ایرتویا

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، شماری از مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در مقابل دادسرای تهران با سر دادن شعارهایی دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان معترض در این تجمع پس از ۶ سال خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله اجرای احکام حقوقی پرونده کلاهبرداری این شرکت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.