حملات سریالی با گاز به مدارس؛ «مادر یکی از دانش‌آموزان» مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفت

پنجشنبه, 11ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پس از مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ۱۳ آبان در تهران در ادامه حملات زنجیره‌ای با گاز به مدارس، درگیری‌هایی مقابل این مدرسه به وقوع پیوسته است.

یکی از این ویدیوها که بازتاب گسترده‌ای داشته و خشم کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است، زنی را مقابل مدرسه نشان می‌دهد که مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار می‌گیرد. هویت این زن هنوز اعلام نشده اما در شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه ۱۳ آبان نام برده شده است. 

مامور امنیتی در این ویدیو موهای وی را از پشت می‌گیرد و می‌کشد در حالی که یک مامور دیگر نیز دهان این زن را گرفته است.

محسن برهانی، حقوق‌دان و استاد دانشگاه تهران، در واکنش به این ویدیو در توییتر نوشت: «جیغ زدن یک مادر را امنیتی نکنید؛ همدردی کنید.»

وی افزود: « کشیدن مو و لمس صورت و دهان وی برای قطع صدایش هم حلال شد؟ بر کدامین شریعت و آیین هستید؟»

 

محمد فاضلی، جامعه‌شناس، نیز رفتار مامور امنیتی مورد اشاره را «شرم‌آور» و «وحشیانه» توصیف کرد و نوشت: «این افراد را از کجا پیدا می‌کنید؟ چگونه آموزش می‌دهید؟ چه منفعتی دارند که به ازای آن چنین رفتار می‌کنند؟» 

همچنین ویدیوهای دیگری از فضای ملتهب مقابل مدرسه ۱۳ آبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن دانش‌آموزان شعار «زن، زندگی، آزادی» سرمی‌دهند.

روز چهارشنبه دست‌کم ۲۶ مدرسه دیگر ایران هدف حملات زنجیره‌ای با گاز قرار گرفتند که بیشترین آمار این نوع حملات در یک روز محسوب می‌شود.

در سه ماهی که این حملات آغاز شده است و مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی هنوز هیچ اقدامی برای شناسایی و دستگیری مهاجمان انجام نداده‌اند، به‌طور عمده مدارس دخترانه دو شهر قم و بروجرد هدف حملات قرار داشتند، اما در روزهای اخیر این حملات به مدارس تهران نیز گسترش یافته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.