هزینۀ ارسال پیامک‌های حجاب از سوی نیروی انتظامی ایران در یک روز به بیش از یک و نیم میلیارد تومان رسید

پنجشنبه, 31ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

ناجا با حدود دو میلیارد تومان برای کل مردم ایران پیامک حجاب فرستاد AP – Ebrahim Noroozi

به گزارش رسانه های داخلی ایران، هزینه پیامک‌های حجاب اجباری که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه از سوی نیروی انتظامی ایران برای مردم ارسال شده بود، بیش از یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده‌است.

رسانه‌های داخلی ایران با بیان اینکه اولین پیامک‌های طرح حجاب اجباری در تاریخ ۲۷ فروردین ماه از سوی ناجا برای شهروندان ارسال شد، گزارش داده‌اند که هزینۀ ارسال این پیامک‌ها تنها در یک روز به بیش از یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.

این پیامک که بر ضرورت «رعایت قانون حجاب» تأکید کرده است، علاوه بر زنان برای مردان نیز ارسال شده‌است و می‌توان گفت هر کسی که سیم‌کارت فعالی را در اختیار داشته، از هر اپراتوری این پیامک را دریافت کرده‌است.

رسانۀ خبرآنلاین، با اشاره به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات مبنی بر اینکه خطوط فعال تلفن همراه به بیش از ۱۴۱ میلیون عدد رسیده است و با در نظر گرفتن نرخ پیامک در اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برای خطوط دائمی و اعتباری، هزینۀ کلی ارسال پیامک حجاب اجباری در روز ٢٧ فروردین را یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۱۴ تومان برآورد کرده است.

ارسال گستردۀ پیامک حجاب اجباری در این تاریخ در حالی صورت گرفته است که دور تازۀ برخوردها با مخالفان حجاب اجباری از روز شنبه۲۶ فروردین‌ در قالب طرح هوشمند «عفاف و حجاب» به اجرا گذاشته شد.

به رغم آنکه احمدرضا رادان فرمانده‌کل نیروی انتظامی ایران اعلام کرده بود که از شنبه ۲۶ فروردین‌، «افرادی که در معابر عمومی، خودرو یا اماکن تجاری اقدام به کشف حجاب کنند به محاکم قضایی معرفی می‌شوند»، شمار زیادی از زنان در واکنش به این موضوع، تصاویری بدون حجاب اجباری از خود با استفاده از هشتگ «از شنبه»، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید