بازگشایی پردیس لوتوس‌مال پس از تعطیل شدن به حکم سازمان امور سینمایی

سه شنبه, 5ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا 

در ادامه دومینوی حضور پانته‌آ بهرام، بازیگر سرشناس، بدون حجاب اجباری در پردیس سینمایی لوتوس‌مال، سازمان امور سینمایی کل این پردیس را به طور موقت تعطیل کرد.

پانته‌آ بهرام، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در ایران، روز چهارشنبه هفته گذشته در «اکران مردمی» آخرین قسمت سریال «پوست شیر» که در سینما لوتوس برگزار شد بدون حجاب اجباری حاضر شد.

این اقدام خانم بهرام که پیشتر هم در شبکه‌های اجتماعی از معترضان حمایت کرده بود با استقبال گسترده کاربران این شبکه‌ها روبه‌رو شد.

 

یک روز بعد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خبر داد که «با توجه به حضور بدون حجاب یکی از بازیگران زن و عدم اقدام درست و به‌موقع مدیریت سینما در کنترل برنامه و عدم هدایت فرد متخلف و قانون‌شکن به بیرون از فضای سینما» مدیر این سینما از کار خود برکنار شده است.

در ادامه این اقدامات، حساب کاربری سینماتیکت در توییتر روز شنبه، اول اردیبهشت، نوشت:‌ «متاسفانه امکان فروش بلیت همه سالن‌ها و همه سئانس‌های لوتوس‌مال از طرف سامانه سمفا (متعلق به سازمان سینمایی) تعلیق شده و سینماتیکت نقشی در این تصمیم ندارد.»

 

با تعلیق امکان فروش بلیت، همان طور که روزنامه شرق نوشته بود، سازمان سینمایی «عملا» کل این پردیس سینمایی را تعطیل کرده بود. با این حال رسانه‌های داخل کشور روز شنبه خبر دادند که این مجموعه سینمایی در روز عید فطر بار دیگر باز شده است.

اما ظاهرا موضوع از عدم رعایت حجاب اجباری فراتر رفته و مقام‌های سینمایی حکومت در سریال «پوست شیر» نیز ایراداتی یافته‌ بودند: پخش ترانه‌ «پوست شیر» از اِبی، خواننده معروف، در تیتراژ پایانی سریال و همین طور صحنه‌هایی «مغایر با مجوزهای دریافتی».

در این زمینه اعتماد آنلاین به نقل از معاون نظارت سازمان سینمایی نوشت: «در بررسی تخلفات سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده سریال پوست شیر درباره پخش موزیک ترانه غیرمجاز و نمایش سریال مغایر با مجوزهای دریافتی، مقرر شد در نوع همکاری سازمان سینمایی با مسببین این تخلف تجدید نظر شود.»

اعتماد آنلاین از این موضع‌گیری به عنوان «حاشیه‌سازی برای سریال پوست شیر» یاد کرده است.

 

نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی که در هفته‌های اخیر تلاش وسیعی را برای مقابله با نافرمانی مدنی زنان و دختران ایرانی آغاز کرده‌اند، علاوه بر ارسال پیامک برای رانندگان شخصی و عمومی، با این بهانه که برخی اصناف مانع حضور زنان بدون حجاب اجباری در محل کسب‌ و کار خود نشده‌اند اقدام به پلمب آن‌ها کرده‌اند.

این تلاش‌ها و محروم کردن زنان از خدمات اجتماعی و محروم کردن صاحبان کسب و کار از فعالیت اقتصادی در حالی است که بسیاری از حقوقدانان و وکلا گفته‌اند که اقدامات یاد شده «غیرقانونی» است.

«پوست شیر» سریال نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند و جمشید محمودی است که نمایش آن در سال ۱۴۰۱ از شبکه اینترنتی فیلم‌نت آغاز شد.

از شهریورماه سال گذشته که اعتراضات مردمی گسترده در ایران آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد، بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران نیز حمایت خود را از معترضان اعلام کرده‌اند، حمایتی که به‌رغم تهدیدها و فشارها از طرف حکومت هم‌چنان ادامه دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.