قیمت خودروهای مونتاژی چینی در ایران از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

دوشنبه, 19ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

یک خودرو چینی

یک خودرو چینی

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که بر اساس مصوبه جدید شورای رقابت، قیمت انواع خودروهای مونتاژی چینی در کشور به‌طور رسمی ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه ۱۹ تیر نوشت که قیمت‌های جدید در روز ۱۷ تیرماه در جلسه شورای رقابت به تصویب رسید.

بر اساس تغییرات صورت‌گرفته، کمترین میزان افزایش حدود ۴۹ میلیون تومان برای خودرو دایونy5 از شرکت ایلیا موتور است و بیشترین میزان افزایش بالغ بر ۲۶۲ میلیون تومان برای خودرو فیدلیتی از شرکت بهمن موتور است.

در فهرستی که ایسنا از قیمت‌های جدید منتشر کرده، گران‌ترین خودرو، خودروی چینی تیگو ۸ پرومکس است که قیمت آن بیش از دو میلیارد و صد میلیون تومان اعلام شده است.

پس از آن، یک خودرو چینی دیگر به نام FMC M4 بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون تومان قیمت دارد.

پس از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خودروسازی اروپایی به ویژه دو شرکت فرانسوی پژو و رنو از ایران خارج شدند و بازار خودرو ایران عرصه مونتاژ خودروهای اغلب درجه چندم چینی شد.

چند روز پیش لطف‌الله سیاهکلی یک نماینده مجلس، با انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل، گفت که قیمت واقعی خودرو‌های چینی عرضه‌شده در ایران یک‌دهم قیمت واقعی آن‌هاست.

شرکت‌های چینی برخلاف اظهارات مقامات ایران در زمان خروج شرکت‌های خودروسازی غربی از ایران به خاطر تحریم‌ها، تاکنون علاقه‌ای برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در ایران نداشته و تنها قطعات یا خود خودرو به ایران می‌فروشند.

بر اساس آمارهای اتاق بازرگانی تهران، ایران پارسال بیش از ۲.۱ میلیارد دلار واردات قطعات وسایل نقلیه داشت که همه آن از چین تأمین شده است. این رقم معادل ۱۶ درصد از کل واردات ایران از چین در سال ۱۴۰۱ است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.