برآورد رئیس امور مالیاتی از مالیات قابل پرداخت ۱۲۰ اینفلوئنسر: ۳۰ میلیارد تومان

پنجشنبه, 22ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

عکس آرشیوی

عکس آرشیوی

رئیس سازمان امور مالیاتی ایران اعلام کرد که مالیات قابل پرداخت برای ۱۲۰ اینفلوئنسر در کشور ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

محمدهادی سبحانیان روز چهارشنبه، ۲۱ تیر، گفت که برای حدود ۵۰۰ اینفلوئنسر پرونده مالیاتی تشکیل شده است و بالغ بر ۱۲۰ نفر از آنها، اظهارنامه مالیاتی ارائه داده‌اند.

به گفته آقای سبحانیان، مالیاتی که این ۱۲۰ اینفلوئنسر در برگه‌های خود اظهار کرده‌اند حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده، اما تشخیص مالیات این افراد توسط سازمان امور مالیاتی بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی ایران، دهم تیر گفته بود که بعد از شناسایی «۱۲۳ اینفلوئنسر» اینستاگرامی مشخص شد آنها در سال ۱۴۰۰ در مجموع بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

آقای موحدی همچنین اعلام کرده بود که برای این افراد «حدود ۱۷ میلیارد تومان» مالیات در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگوی تازه تلویزیونی خود یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور را «سطح گسترده معافیت‌های مالیاتی» دانسته و افزوده بود: «معافیت‌های ما هدف‌مند نیست، معافیت‌هایمان نقطه‌زنی نکرده و معافیت‌های کور هستند که موجب کاهش درآمدهای مالیاتی، بی‌عدالتی و فرار مالیاتی می‌شوند.»

فشار بر اینفلوئنسرها برای دریافت مالیات و انتقاد از معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی گسترده در حالی است که طبق مطالعات وزارت اقتصاد در سال ۱۳۹۸، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیادها و نهادهای انقلاب حدود ده درصد از اقتصاد کشور را در دست دارند، اما سهم‌شان از کل مالیات کشور تنها هشت هزارم درصد است.

در همین زمینه عیسی شهسوار خجسته، رئیس‌ وقت سازمان امور مالیاتی، دی ۱۴۰۰ درباره نحوه پرداخت مالیات نهادهای تحت پوشش بیت رهبری گفته بود که با موافقت علی خامنه‌ای مالیات این نهادها از سال ۱۳۸۲ همانند سایر شرکت‌های وابسته به این نهادها ۷۰۰ میلیارد ریال اخذ شود که این مالیات شامل آستان قدس رضوی نمی‌شود.

با استفاده از گزارش‌های صداوسیما و رادیوفردا/ ف. ع./ ف. دو.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.