توئیت  سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور در خصوص حکم ناعادلانه صادره در خصوص توماج صالحی

یکشنبه, 25ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

 توماج صالحی خواننده رپ که از ماهها پیش به صورت وحشیانه توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت بوده و به نقل از بستگانش به شدت شکنجه شده و در سلول انفرادی قرار داشته، به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است.


روند دادرسی او حاکی از موارد متعدد  نقض حقوق بشر از جمله، عدم دسترسی به وکیل در طی روند دادرسی، اقرار اجباری تحت شکنجه های شدید فیزیکی و روحی، نگاه داشته شدن طولانی در سلول انفرادی، عدم امکان تماس با خانواده و عدم دسترسی به دادگاه علنی است.
او تنها به جرم ناکرده، یعنی برای فعالیت سیاسی مسالمت آمیز و خشونت پرهیز محکوم شده است. طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، تجمعات مسالمت آمیز و بدون حمل سلاح منع قانونی نداشته و  توماج صالحی هرگز دعوت به خشونت و یا عمل مخل این اصل را انجام نداده است. همچنین، او بعنوان یک ایرانی حق داشته و دارد که حاکمیت جمهوری اسلامی را نخواسته و از هموطنان دعوت نماید تا به آن اعتراض کنند.
 سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور ، حکم داده شده برای او توسط بیدادگاههای انقلاب اسلامی را غیر قانونی، غیر اخلاقی و جنایتکارانه دانسته و یادآور میشود که جمهوری اسلامی سرانجام مجبور به تسلیم در مقابل مبارزات ملت بزرگ ایران خواهد شد.





به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.