فروش اغذیه‌فروشان شیراز، به‌دلیل گرانی، «طی یک سال به یک‌سوم کاهش یافته است»

یکشنبه, 15ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

رئیس اتحادیه پیتزا و اغذیه‌فروشان شیراز از کاهش شدید مشتری‌های رستوران‌های این شهر خبر داد و اعلام کرد که فروش واحدهاى غذایى طی یک سال اخیر به یک‌سوم کاهش یافته و برخى واحدها به سمت تعطیلى رفته‌اند.

محمدرضا احمدپناه روز یکشنبه ۱۴ مرداد به خبرگزاری ایلنا گفت: «در حال حاضر میزان فروش در واحدهاى عرضهٔ مواد غذایى به زیر ۵۰ درصد و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رسیده و در برخى واحدها نیز بین صفر تا ۲۰ درصد است.»

او با اشاره به گرانی‌های شدید در کشور گفت که این شرایط «منجر شده مردم به غذاهاى ارزان‌قیمت مانند کتلت، فلافل، سیب‌زمینى، سالاد و… رو بیاورند و گروه‌هایى هم که از نظر مالى توان بهترى دارند، زمانى که قیمت‌ها بالا مى‌رود، در فاصله‌های زمانى بیشترى به رستوران و فست‌فودها مراجعه مى‌کنند.»

احمدپناه همچنین درباره افزایش تعطیلى واحدهاى صنفى و اغذیه‌فروشى گفت: «بسیارى از مغازه‌ها پروانه کسب را باطل کرده‌اند، اما متأسفانه شاهدیم که یک سرى افراد دوباره در همان واحد صنفى براى دایر کردن اغذیه‌فروشى اقدام مى‌کنند و دوباره این چرخه تکرار مى‌شود.»

به‌گفته این مسئول صنفی، در حال حاضر بیش از هزار واحد صنفى اغذیه و پیتزافروش در شیراز وجود دارد که از ابتداى امسال تاکنون حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها اقدام به تعطیلى مغازه کرده‌اند.

کاهش مشتری رستوران‌های ایران در حالی است که گزارش‌های مختلف حاکی از افزایش قیمت نان در روزهای اخیر است.

 

بعد از گرانی نان در ۱۳ استان، روز جمعه ۱۳ مرداد موج گرانی نان به استان تهران و گلستان نیز رسید
بیشتر در این باره:

موج افزایش قیمت نان در ایران، با وجود تکذیب وزیر کشور، به استان‌های بیشتری رسید

همچنین گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که در ادامه افزایش قیمت مواد غذایی،‌ قیمت گوشت مرغ به آستانه ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

وب‌سایت تجارت‌نیوز نوشته روز ۱۱ تیر قیمت مرغ تازه به‌رغم آن که توسط ستاد تنظیم بازار ۷۳ هزار تومان اعلام شده، در خرده‌فروشی‌ها به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.

به‌تازگی معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران گزارش داده که ایران پنجمین کشور از نظر تورم بالای مواد غذایی در جهان است.

روز ۱۲ تیر یک نماینده مجلس ایران با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: «تمام آمارهایی که دولت می‌دهد، از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرا و تیم اقتصادی، غیرواقعی است.»

بر اساس گزارش ایلنا و رادیو فردا؛ م.ت/ ر.ش

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.