رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: رکود فعلی بازار طلا از دوران کرونا هم بدتر است

دوشنبه, 16ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

رئیس اتحادیۀ طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا برای خرید طلا خبر داده و گفته حتی ۲۰ درصد از «عروس و دامادها»، به جای طلا، به سمت خرید «بدلیجات و نقره» رفته‌اند.

نادر بذرافشان، در نشست خبری ۱۵ مرداد، ورود طلای با عیار پایین به بازار را تکذیب کرد، اما گفت پیشنهاد شده به دلیل «کاهش قدرت خرید مردم» از طلای با عیار پایین‌تر از ۱۸ استفاده شود تا با کاهش قیمت میزان تقاضا افزایش یابد.

او در عین حال گفت که این پیشنهاد هنوز «تصویب» نشده است.

رئیس اتحادیۀ طلا، جواهر، نقره و سکه تهران همچنین از «رکود سنگین» در صنعت طلا و جواهر ایران خبر داد و گفت که حتی در دوران شیوع کرونا این میزان «رکود و کاهش تقاضا» وجود نداشت. به گفته او، « امروز ٧٠ درصد از واحد‌های تولیدی دچار مشکل شده‌اند.»

پیش از این، در اردیبهشت امسال، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به رکود در بازار طلا خبر داده بود که زوج‌های جوان به دلیل افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت طلا نسبت به سال گذشته و نداشتن قدرت خرید طلا، حلقهٔ نقره می‌خرند.

یوسف تقی‌زادگان گفته بود که در سال‌های گذشته در هفته ۷ تا ۸ سرویس طلا برای زوج‌های جوان به فروش می‌رسید اما این فروش به «صفر» رسیده است.

شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرده بود خرید جواهرات طلا در ایران طی سه ماهۀ ابتدایی سال جاری میلادی (تقریبا معادل فصل زمستان) نسبت به دور مشابه پارسال ۱۵ درصد افت کرده و به هفت هزار و ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا و رادیو فردا؛ ع.م/ ر.ش

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.