اعلام تحریم‌های جدید کانادا و بریتانیا علیه جمهوری اسلامی در ارتباط با جنگ اوکراین

سه شنبه, 17ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

بریتانیا اعمال تحریم‌هایی را علیه اشخاصی در جمهوری اسلامی در ارتباط با ارائه پهپاد به روسیه اعلام کرد. هم‌زمان وزارت امور خارجه کانادا نیز در هم‌سویی با اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکا، از سیزدهمین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

وزارت امور خارجه بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد از یک اقدام دیگر این کشور برای جلوگیری از دسترسی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به تجهیزات نظامی خارجی در جنگ اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه بریتانیا، ۲۲ شخص و سه شرکت خارجی دیگر در کشورهایی از جمله ایران، ترکیه، امارات متحده عربی، بلاروس، اسلواکی و سوئیس در فهرست تحریم‌های لندن قرار گرفتند.

بر اساس اعلام این وزارت‌خارجه، شرکت پرآور پارس و هفت نفر از مدیران این شرکت به دلیل نقش در تحقیق، توسعه و تولید پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفتند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به بسته تحریمی جدید این کشور علیه حمایت نظامی خارجی از روسیه گفت: «تحریم‌های تاریخی امروز مهمات زرادخانه روسیه را هرچه بیشتر کاهش می‌دهد و شبکه زنجیره‌های تامینی را که حامی صنعت دفاعی پوتین هستند، می‌بندد.»

شرکت پرآور پارس اما پیشتر از سوی آمریکا نیز تحریم شده است.

بریتانیا از زمان آغاز تهاجم روسیه علیه اوکراین تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است.

از سوی دیگر اما وزارت امور خارجه کانادا نیز در هم‌سویی با اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکا، سیزدهمین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

بر اساس این تحریم‌ها، هفت شخص به دلیل فعالیت‌هایشان که «صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

در میان این افراد یک فرمانده پیشین سپاه پاسداران و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی نیز که در تامین تجهیزات برای نیروی انتظامی دخیل هستند، وجود دارند.

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد تحریم‌ها همچنین افرادی را هدف قرار می‌دهند که در شرکت‌های دولتی تولید پهپادهای جنگی مرگ‌بار یا صادرات آنها به روسیه، دارای مسوولیت‌های ارشد هستند.

با وجود گزارش‌ها و سندهای بسیار، تهران بارها ارسال هواپیماهای بدون سرنشین را به روسیه (برای استفاده در تهاجم نظامی به اوکراین) رد کرده است.

بر اساس تحریم‌های کانادا اما افراد تحریم‌ شده از ورود به این کشور منع و با ممنوعیت معاملاتی مواجه می‌شوند.

همچنین دارایی‌های احتمالی آنان در کانادا مسدود می‌شود.

در بیش از یک سال گذشته کشورهای غربی بارها و بارها مقام‌ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه و نیز سرکوب خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی تحریم کرده‌اند.

از: ایران اینترنشنال 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.