فایننشال تایمز: ایالات متحده خواستار توقف فروش پهپاد به روسیه شد

چهارشنبه, 25ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

نقشه‌ای که خبرگزاری رویترز از مسیر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه منتشر کرده است.

نقشه‌ای که خبرگزاری رویترز از مسیر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه منتشر کرده است.

ایالات متحده، ایران را برای توقف فروش پهپادهای نظامی به روسیه زیر فشار قرار داده است و این اقدام بخشی از «تفاهم نانوشته» گسترده در گفتگوهایی است که با هدف تنش‌زدایی و مهار برنامه اتمی ایران انجام شده است.

روزنامه فایننشال تایمز، روز چهارشنبه ۲۵ مر‌داد، به نقل از یک مقام ایرانی و همچنین فرد دیگری که در جریان مذاکرات قرار دارد نوشت که آمریکا از ایران خواسته تحویل پهپادهای نظامی به روسیه را که در جنگ با اوکراین به کار می‌روند، متوقف کند.

این منابع گفته‌اند که آمریکا همچنین خواستار توقف تامین یا فروش قطعات یدکی این پهپادها است.

مسکو این پهپادها را در تهاجم خود علیه اوکراین به کار می‌گیرد و با آنها اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن و ایران در تلاش برای کاهش تنش و احیای گفتگوهای گسترده‌تر بر سر برنامه هسته‌ای این کشور هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز گذشته گفت که از هرگونه اقدام ایران برای کاهش تنش در «تهدید فزاینده هسته‌ای» استقبال خواهد کرد.

فایننشال تایمز نوشت، این گفتگوها در جریان مذاکرات تبادل زندانیان ایران و آمریکا انجام شده است که در نتیجه آن «چهار شهروند ایرانی-آمریکایی» هفته گذشته از زندان اوین به حبس خانگی منتقل شدند.

آمریکا و شماری دیگر از کشورهای غربی به ویژه اوکراین بارها ایران را متهم کرده‎‌اند که پهپادهای نظامی خود را در اختیار روسیه قرار داده و مسکو از این تسلیحات در حملات هوایی به اوکراین استفاده کرده است.

دولت ایران این اتهامات را رد کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.