خامنه‌ای از دولت منصوبش حمایت و تمجید کرد

چهارشنبه, 8ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

رهبر جمهوری اسلامی به رسانه‌ها دستور داد برای دولت ابراهیم رئیسی تبلیغ کنند

خامنه‌ای منتقدان دولت را «گروه فشار» نامیدــkhamenei.ir

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۸ شهریور هم‌زمان با روز دولت در ایران، در دیدار با رئیس و اعضای هیئت دولت، ضمن دفاع از ابراهیم رئیسی و کابینه‌اش گفت که علاوه بر «حمایت» از دولت سیزدهم، از آن «تمجید» هم می‌کند.

خامنه‌ای بار دیگر موافقت تلویحی‌‌اش با مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد و از دولت خواست که «در کنار مذاکرات»، تاثیر تحریم‌ها را هم با کاهش تورم خنثی کند. رهبر جمهوری اسلامی ایران با دفاع تمام‌قد از رئیس‌جمهوری منصوبش، مدعی شد که دولت سیزدهم «اقدام‌هایی مثبت» را با «زحمت زیاد» انجام داده و «حیف است» که این اقدام‌ها «تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی» قرار بگیرند.

به‌رغم افزایش بی‌سابقه نرخ تورم در دو سال اخیر، علی خامنه‌ای از دولت سلب مسئولیت کرد و مشکلات معیشتی مردم را به تحریم‌ها پیوند زد. او با اعلام رضایت از عملکرد رئیس‌جمهوری منصوب خود گفت که در مدت سی‌وچند سال رهبری‌اش از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت و به آن‌ها کمک کرده است اما در مورد دولت سیزدهم، «علاوه بر کمک، تمجید» هم می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه، ادعا کرد که دولت ابراهیم رئیسی «کارهایی زیربنایی» انجام داده که اثر آن‌ها ممکن است امروز ظاهر نشود اما به گفته او، بالاخره ظاهر خواهند شد.

با وجود اینکه تمام نهادها و رسانه‌های داخلی ایران با دستور حاکمیتی به تبلیغ کارهای دولت ابراهیم رئیسی مشغول‌اند، علی خامنه‌ای خواستار تبلیغات بیشتر برای دولت شد و ادعا کرد زبان دولت در بیان آنچه انجام داده‌‎ است، «رسا» نیست.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «اتفاق‌هایی که افتاد، اتفاق‌های خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش است در نظر و ذهن مردم منعکس نشده است.» خامنه‌ای به نهادهای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها دستور داد «حقایق» و «واقعیت‌های دولت» را برای مردم و کسانی که «نظر و غرض» ندارند، آشکار کنند.

او خواستار «کارآمدسازی فعالیت‌های رسانه‌ای» دولت شد و خطاب به اعضای کابینه رئیسی گفت که برای همه اقدام‌هایشان «پیوست تبلیغی» طراحی کنند. خامنه‌ای همچنین دستور یکدست‌سازی نهادهای اجرایی را صادر کرد و گفت این‌گونه نباشد که «یک دستگاهی یک آماری بدهد، بعد فردا یک دستگاهی آن آمار را رد کند یا یک آمار متضاد بدهد».

خامنه‌ای در ادامه سخنانش، ادعای «رشد کلان اقتصادی و پیشرفت» در دولت رئیسی را مطرح کرد و در دفاع از دولت سیزدهم افزود: «بعضی دولت‌ها فردا را قربانی امروز می‌کنند، اما این دولت چنین نکرده است.»

در حالی‌ که بسیاری از حامیان حکومت هم به روند به‌کارگیری مدیران در دولت ابراهیم رئیسی انتقاد دارند، خامنه‌ای ادعای «کارهای خوب» دولت رئیسی در بخش مدیریتی را مطرح کرد و گفت به‌کارگیری جوانان در رده‌های مدیریتی مهم است و در این دولت انجام شده است.

او ضمن دفاع از سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم، گفت که یکی از «کارهای خوب دولت حضور در میان مردم و مواجهه مستقیم با مشکلات است».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه، از «روحیه جهادی» تمجید کرد و گفت: «ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت به‌خصوص شخص آقای رئیس‌جمهوری برای من چشمگیر است.»

خامنه‌ای با ادعای اینکه در تعاملات بین‌المللی «کارهای خوبی» انجام شده است، سیاست «همسایه‌ محوری» دولت سیزدهم را «خوب» توصیف کرد و گفت که ما نباید با هیچ‌یک از همسایگانمان مناقشه داشته باشیم. او دستور داد که تمام مناقشات با همسایگان به «همکاری» تبدیل شوند.

رهبر جمهوری اسلامی خواستار ارتباط با همه دولت‌های دنیا به استثنای «تعداد محدودی» که به گفته او «مشخص» است، شد و گفت: «سیاست ارتباط متعدد و متنوع با کشورهای مختلف کار درستی است.»

علی خامنه‌ای عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگهای و گروه بریکس را «موفقیت خیلی خوب» توصیف کرد و گفت: «این نشان می‌دهد که کشور در وضع و حدی قرار دارد که مشترکان و موسسان این پیمان‌های بین‌المللی راغب و بلکه گاهی مصرند که کشور ما جزو آن‌ها شود.»

رهبر جمهوری اسلامی منتقدان دولت را «گروه فشار» نامید و به اعضای کابینه دولت منصوبش توصیه کرد که «تصمیم درست» خود را اجرا کنند و به «جنجال‌‌ها و حاشیه‌سازی‌ها» توجه نداشته باشند.

از: ایندیپندنت 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.