حذف «سفر از سبد خانوارها» با افزایش هزینه سفر استانی به بیش از ۶۰ میلیون تومان

جمعه, 10ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

مرکز آمار ایران در گزارش اخیر خود تورم سالانه «هتل و رستوران» در آبان ماه را ۶۸.۱ درصد اعلام کرد. (عکس از آرشیو)

مرکز آمار ایران در گزارش اخیر خود تورم سالانه «هتل و رستوران» در آبان ماه را ۶۸.۱ درصد اعلام کرد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با بیان اینکه یک سفر استانی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای خانواده‌ها هزینه دارد، تاکید کرد که در شرایط کنونی «سفر در سبد خانوارها» رنگ باخته است.

محمود فخری روز پنج‌شنبه با اشاره به افزایش هزینه‌های سفر استانی برای خانوارها در ایران، گفت که چنین سفری برای هر عضو خانواده حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و برای یک خانوار دست‌کم ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

او با اشاره به گرانی‌ها و افزایش هزینه خوراک و اقامت و هزینه‌های جانبی سفر گفت که در حال حاضر «تنها افرادی می‌توانند مسافرت کنند که از شرایط مالی مناسبی برخوردار باشند و آنهایی که تمکن مالی ندارند، مجبورند سفر را از سبد خانوار خود حذف کنند».

همزمان با با این اظهارات، مرکز آمار ایران نیز در گزارش اخیر خود تورم سالانه «هتل و رستوران» در آبان ماه را ۶۸.۱ درصد اعلام کرد.

طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه گروه «حمل و نقل» نیز در آبان ماه ۴۷.۵ درصد بوده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس، پیشتر در روز سه‌شنبه اول آذر نیز خواهان توضیح مقام‌های مسئول درباره «هزینه‌های گزاف سفرهای استانی، کشوری و خارجی» شد که آنها «به بهانه توسعه گردشگری» انجام می‌دهند.

فخری با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، افزود که «عملکرد وزیر گردشگری نه تنها تخصصی نیست بلکه از نظر کارشناسان بسیار ضعیف است.»

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با تاکید بر اینکه «هم اکنون گردشگری در وضعیت خطر» قرار دارد، هشدار داد که احتمال افزایش «تعطیلی همیشگی بسیاری از واحدهای صنفی گردشگری» وجود دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.