دولت گرانی ۷۵ درصدی بنزین و ۶۷ درصدی گازوئیل را “شیب ملایم” خواند

جمعه, 5ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

hamel-energy

جدول مقایسه‌ای قیمت جدید و قدیم بنزین، گازوئیل و CNG

دولت تدبیر و امید سرانجام گام نهایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از دیشب کلید زد؛ گامی که در آن، قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی گران شده‌اند. دولت با محوریت حسن روحانی پیش از گرانی بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی، دائما از شیب ملایم افزایش قیمت‌ها سخن گفته بود. برهمین اساس، قیمت بنزین سهمیه‌ای که پیش از این ۴۰۰ تومان بود، با افزایش ۷۵ درصدی به ۷۰۰ تومان، قیمت بنزین آزاد هم با افزایش ۴۳ درصدی از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت گازوئیل سهمیه‌ای نیز با افزایش ۶۷ درصدی از ۱۵۰ به ۲۵۰ تومان و گازوئیل آزاد با افزایش ۴۳ درصدی از ۳۰۰ به ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

اقتصادایران آنلاین: دولت سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان و بررسی سناریوهای مختلف، قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی را از بامداد امروز جمعه گران کرد.

دولت تدبیر و امید سرانجام گام نهایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از دیشب کلید زد؛ گامی که در آن، بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی گران شده‌اند.

دولت با محوریت حسن روحانی پیش از گرانی بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی، دائما از شیب ملایم افزایش قیمت‌ها سخن گفته بود.

برهمین اساس، قیمت بنزین سهمیه‌ای که پیش از این ۴۰۰ تومان بود، با افزایش ۷۵ درصدی به ۷۰۰ تومان، قیمت بنزین آزاد هم با افزایش ۴۳ درصدی از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت.

قیمت گازوئیل سهمیه‌ای هم با افزایش ۶۷ درصدی از ۱۵۰ به ۲۵۰ تومان و گازوئیل آزاد با افزایش ۴۳ درصدی از ۳۵۰ به ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

در همین حال، قیمت سی.ان.جی نیز با افزایش ۴۵ درصدی از ۳۱۰ به ۴۵۰ تومان گران شده است.

آیا می‌توان افزایش ۷۵ درصدی بنزین سهمیه‌ای و ۶۷ درصدی گازوئیل و ۴۵ درصدی سی.ان.جی را “شیب ملایم” خواند. اگر این نوع افزایش “شیب ملایم” خوانده شود و اگر شیب افزایش قیمت‌ها “تند” می‌شد، چه ارقامی تصمیم می‌شد.

جدول قیمت جدید و قدیم بنزین، گازوئیل و CNG

jadval


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.