دریافت مدال پروفسور بالتازار توسط محقق ایرانی پروفسور نادر انقطاع

جمعه, 19ام اردیبهشت, 1393
اندازه قلم متن

engheta

بالاترین جایزه اتحادیه بین المللی علوم رادیویی در دستان دانشمند ایرانی

دانشمند ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا موفق به دریافت مدال طلای “بالتازار ون در پول” از اتحادیه بین المللی علوم رادیویی(URSI) شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور “نادر انقطاع” این جایزه را که بالاترین جایزه اتحادیه بین المللی علوم رادیویی است به دلیل سهم و ابتکارات پیشگامانه در نظریه الکترومغناطیسی و کاربردهای مواد کامپوزیتی، فرامواد و اوپتیک نانومقیاس، تصویربرداری و سنجش زیست الهام و نانومدار اوپتیکی بر پایه مواد دریافت کرده است.

این جایزه هر سه سال یک بار برگزار می شود.

این مدال به دانشمندان برجسته ای داده می شود که دستاوردهای آنها سهم چشمگیری در علم طی شش سال اخیر داشته باشد.

این جایزه یادبود پروفسور بالتازار ون درپول، فیزیکدانی است که سالیان سال همکاری نزدیکی با اتحادیه بین المللی علوم رادیویی داشت.

پروفسور انقطاع یکی از مهمترین شخصیت های علمی جهان در زمینه فرامواد( متامتریال) است که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و نانوفناوری برای خمش و دستکاری امواج به شیوه ای است که مواد طبیعی قادر به آن نیستند.

اتحادیه بین المللی علوم رادیویی، یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی است تحت نظر شورای بین المللی علوم است. این سازمان مسئول تحریک و هماهنگ سازی مطالعات، تحقیقات، کاربردها، تغییرات علمی و ارتباطات در زمینه علوم رادیویی است.

دکتر نادر انقطاع دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه تهران دانشمند پیشرو جهان در زمینه الکترومغناطیس و پیشگام تحقیقات اپتیک در مقیاس نانو، در سال ۲۰۱۲ نیز جایزه الکترومغناطیس IEEE را از آن خود کرد.

وی از سوی مجله آمریکن ساینتفیک به عنوان یکی از ۵۰ پژوهشگر تاثیرگذار برتر در عرصه علم و فناوری معرفی شده است. فعالیت های وی در زمینه الکترومغناطیس، آثار شگرفی بر این رشته و گرایش های منشعب از آن جمله نانو اپتیک و فرا مواد داشته است.

وی سال گذشته میلادی نیز برای تحقیقات در زمینه “طراحی، ابتکار و حل مشکل چشم گیر در مهندسی برق” برنده جایزه بنجامین فرانکلین ۲۰۱۳ شد.

از جمله افتخارات دیگر دکتر انقطاع می توان به کسب جایزه جرج هیلمیر برای تحقیق برتر در سال ۲۰۰۸ و جایزه محقق جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده در سال ۱۹۸۹ اشاره کرد.

دکتر انقطاع استاد مهندسی برق، سیستم ها و مهندسی زیستی دانشگاه پنسیلوانیا است که پس از اخذ مدرک کارشناسی از دانشکده فنی دانشگاه تهران،‌ مدارک کارشناسی ارشد و دکتری خود را ازدانشگاه فناوری کالیفرنیا (Coltech) اخذ کرد.

وی همچنین عضو انجمن فیزیک امریکا، انجمن اپتیک آمریکا، جامعه امریکایی علوم پیشرفته و انجمن بین المللی مهندسی اپتیک است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.