دختر کیومرث پوراحمد: این که پدرم خودش را کشته باشد درست نیست

شنبه, 8ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن
مزار کیومرث پوراحمد
 
رادیو فردا

پگاه، دختر کیومرث پوراحمد، فیلمساز سرشناس، در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد خودکشی پدر خود را تکذیب کرد.

خبر مرگ کیومرث پوراحمد، خالق سریال «داستان‌های مجید»، در میانه فروردین‌ماه سال گذشته منتشر شد.

خبرگزاری‌های رسمی به‌ نقل از خانواده پوراحمد اعلام کردند که او صبح روز ۱۵ فروردین در بندر انزلی بر اثر «ایست قلبی» از دنیا رفته، اما بعداً حساب کاربری مجلهٔ «فیلم امروز» در اینستاگرام دلیل مرگ او را «خودکشی» اعلام کرد.

چند روز بعد، عکسی در شبکه‌های اجتماعی از این فیلمساز منتشر شد که نشان می‌داد او خود را حلق‌آویز کرده است. با این حال روی دست‌های او اثر کبودی دیده می‌شد.

 

حال پگاه پوراحمد، دختر او، در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد که روز شنبه، هشتم اردیبهشت، منتشر شد گفته است: «در مورد رسیدگی به پرونده و جزئیات پرونده فعلاً اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرابرسد، اما این را بگویم که پدرم می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد به هیچ‌وجه درست نیست.»

خانم پوراحمد در ادامه تأکید کرد:‌ «همه خانواده هر کدام به نوع خودمان بر این موضوع تأکید داریم که پدرمان شمال نرفت که خودش را بکشد.»

این روایت تازه چند هفته پس از آن منتشر می‌شود که خواهر کیومرث پوراحمد نیز همزمان با سالگرد مرگ او در شبکه‌های اجتماعی در پیامی ادعا کرد برادرش قبل از مرگ «شکنجه» شده بود.

توران پوراحمد، خواهر این فیلمساز، در کامنتی نوشته بود: «برادر من پایش به جایی گیر نکرد ولی اول شکنجه‌اش کردند و بعد جسد بی‌جان او را به دار آویختند.»

پگاه پوراحمد نیز در مصاحبه خود تأکید کرده که «عمه‌ام هر چه نوشته درست است». او سال گذشته هم در پستی در اینستاگرام بدون هیچ توضیحی نوشته بود: «پرونده باز است.»

آخرین فیلم سینمایی کیومرث پوراحمد «پرونده باز است» نام داشت که بهمن ۱۴۰۱، به‌رغم شرکت‌ نکردن اعتراضی او در جشنواره حکومتی فیلم فجر، در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به‌ نمایش درآمد.

پوراحمد در واکنش به اعلام حضور فیلمش در جشنواره اعلام کرده بود: «با این همه داغى که بر دل داریم، دیگر چه جشنى! چه جشنواره‌اى!؟» و توضیح داده بود که «مالک فیلم تهیه‌کننده است و مثل همه جاى دنیا فقط او مى‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را داشته باشد.»

در هفته‌های اخیر انتشار عکسی از کیومرث پوراحمد در کنار شهبانو فرح پهلوی، نیز در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.