فشار نهادهای امنیتی بر عوامل تولید فیلم “دانه انجیر مقدس”

دوشنبه, 10ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – بابک پاک نیا، وکیل دادگستری از فشار نهادهای امنیتی بر عوامل تولید فیلم سینمایی “دانه انجیر مقدس” به کارگردانی محمد رسول اف، به قصد خروج این فیلم از جشنواره کن خبر داد. وی اعلام کرد که برخی از عوامل تولید این فیلم طی هفته گذشته و هفته جاری از سوی ضابطین احضار شده و برخی از آنها ممنوع‌ الخروج شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عوامل تولید فیلم سینمایی “دانه انجیر مقدس” تحت فشار امنیتی قرار دارند.

بابک پاک نیا، وکیل دادگستری، در این رابطه اظهار داشت: “برخی از عوامل تولید فیلم سینمایی «دانه‌ انجیر مقدس»، طی هفته گذشته و هفته جاری از سوی ضابطین احضار شده و برخی از آنها ممنوع‌ الخروج شده اند. همچنین پس از چند ساعت بازجویی از آنها خواسته شده تا از کارگردان فیلم، محمد رسول اف، بخواهند که فیلم را از فستیوال کن خارج کند.”

گفتنی است که جشنواره فیلم کن، در روزهای گذشته فیلم دانه انجیر مقدس را به فیلم‌ های بخش مسابقه اضافه کرد. این در حالی است که کارگردان این فیلم، سال گذشته نیز پس از آزادی از زندان، به دلیل ممنوع‌ الخروجی نتوانست به عنوان داور در این جشنواره شرکت کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.