افزایش انتقاد از دانشگاه تهران به دلیل انتصاب همسر رئیسی در «هیئت جذب اساتید»

شنبه, 15ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

اعطای این سمت به جمیله علم‌الهدی در دانشگاه تهران در حالی صورت گرفته که در زمان فعالیت دولت ابراهیم رئیسی اساتید بسیاری از این دانشگاه اخراج شده‌اند

اعطای این سمت به جمیله علم‌الهدی در دانشگاه تهران در حالی صورت گرفته که در زمان فعالیت دولت ابراهیم رئیسی اساتید بسیاری از این دانشگاه اخراج شده‌اند

انتصاب جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، به عنوان عضو هیئت اجرایی جذب استاد در دانشکده خانواده دانشگاه تهران با انتقاد و واکنش زیاد از سوی فعالان سیاسی نزدیک به حکومت روبه‌رو شده است.

با افزایش انتقاد، روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، مجبور به پاسخگویی شد و با «هدفمند» خواندن این انتقادات در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل این انتصاب «شخصیت حقوقی» همسر ابراهیم رئیسی است.

این دانشکده در بیانیه خود نام پنج شخصیت حقوقی از جمله خانم علم‌الهدی با عنوان «دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی»‌ و انسیه خزعلی، «معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده» را مطرح کرده است.

با وجود این، در این بیانیه توضیحی در مورد دلیل تعیین این شخصیت‌های حقوقی ارائه نکرده است.

جمیله علم‌الهدی: چرا ما باید مثل مردها درس بخوانیم و کار کنیم؟ این خشونت است

این در حالی است که یکی از نکاتی که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، «چند شغله» بودن خانم علم‌الهدی است. نکته دیگر که مورد انتقاد قرار گرفته عدم انتصاب اساتید دانشگاه تهران در این سمت است.

اعطای سمت به جمیله علم‌الهدی و انسیه خزعلی در هیئت جذب اساتید یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران در حالی صورت گرفته که در زمان فعالیت دولت ابراهیم رئیسی اساتید بسیاری از دانشگاه‌های ایران به خصوص دانشگاه تهران به دلایل سیاسی اخراج،‌ تعلیق یا به اجبار بازنشسته شده‌اند.

 

روزنامه اعتماد شهریورماه سال گذشته در گزارشی فهرستی از ۵۲ استاد اخراج‌شده از دانشگاه‌های ایران را منتشر کرد که نشان می‌داد موج اخیر اخراج استادان دانشگاه از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

ابعاد «تعلیق» و «اخراج» استادان در دانشگاه‌های مختلف ایران چنان گسترده بود که شوراهای صنفی دانشجویان کشور پیشتر آن را بخشی از «پروژه بزرگ‌تر تصفیه دانشگاه‌ها در سراسر کشور» خواند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.