ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی در سانحه هلیکوپتر کشته شدند

دوشنبه, 31ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی در سانحه هلیکوپتر کشته شدند.

رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران بامداد روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت/۲۰ مه، خبر کشته شدن ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری این کشور و هیئت همراه وی در سانحه هلیکوپتر را به صورت رسمی تایید کردند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم رئیسی و هیئت هشت نفره وی او شامل حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور در پی حادثه سقوط بالگرد کشته شدند. دلیل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران و همران او «شرایط نامناسب آب و هوایی» اعلام شده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران در این مورد نوشته است: «رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران که عصر یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان» جان خود را از دست داد.

بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفاء، غیبت‏ یا بیماری‏ بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏ جمهور»، معاون اول وی با موافقت‏ رهبر این کشور اختیارات‏ و مسئولیت‌های‏ وی‏ را بر عهده‏ می‏‌گیرد. سپس «شورایی‏ متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور» موظف می‌شود تا زمینه انتخاب جمهور جدید را «حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز» مهیا سازد. 

با تایید خبر درگذشت ابراهیم رئیسی،‌ محمد مخبر دزفولی،‌ معاون اول وی (پس از تایید خامنه‌ای) مسئولیت‌های ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت. وی متولد ۴ تیر ۱۳۳۴ در شهر دزفول در استان خوزستان در جنوب غربی ایران است و از جمله مقامات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.