مایکروسافت نصب هوش مصنوعی بر لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز را به تأخیر انداخت

شنبه, 26ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

شرکت مایکروسافت نصب یک ابزار هوش مصنوعی به نام «ری‌کال» را که به دلیل احتمال به مخاطره انداختن حریم خصوصی کاربران و ایمنی سایبری بحث‌برانگیز است، در لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز به تأخیر انداخته است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ماه گذشته در مراسم رونمایی این ابزار آن را گامی به سوی تجهیزات هوش مصنوعی توصیف کرد که به گفته او «بلافاصله ما را می‌بینند، می‌شنوند و در مورد نیت‌ها و محیط ما استدلال می‌کنند.»

ابزار «ری‌کال» (Recall) معنای تحت‌اللفظی آن «فراخوانی» یا «یادآوری» است، در فواصل معینی از صفحه کامپیوتر عکس می‌گیرد و برای «کوپایلوت»، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت ارسال می‌کند تا با خلق یک حافظه تصویری از فعالیت‌های مجازی کاربران در یادآوری آنچه که در گذشته انجام داده‌اند به آن‌ها کمک کند.

ساتیا نادلا در ماه مه در ادامه توضیحاتش در مورد ابزار هوش مصنوعی «ری‌کال» افزود: «ما وارد این دوران جدید می‌شویم که کامپیوترها نه تنها ما را می‌فهمند، بلکه می‌تواند آنچه که می‌خواهیم و نیات ما را پیش‌بینی کنند.»

 

بیشتر در این باره:

اروپا از غول‌های فناوری در مورد خطرات هوش مصنوعی مولد بازخواست کرد

ولی روز پنجشنبه ۲۴ خرداد مایکروسافت اعلام کرد که نصب «ری‌کال» در لپ‌تاپ‌هایی که قرار بود از روز سه‌شنبه آینده و در چارچوب «پیش‌نمایش گسترده» این ابزار به بازار عرضه شوند را به تأخیر انداخته است.

پاوان داوالوری، نایب رئیس مایکروسافت و مدیر بخش ویندوز، در بیانیه‌ای گفت: «در حال حاضر ابزار ری‌کال در تعداد معدودی کامپیوتر به آن دسته از مشتریان که در آزمایش نرم‌افزارهای ما مشارکت دارند عرضه می‌شود. آزمایش این ابزار جدید توسط این گروه از کارشناسان به ما کمک خواهد کرد که استانداردهای عالی در زمینه کیفیت و ایمنی این ابزار جدید را تضمین کنیم.»

مایکروسافت ماه گذشته در اجتماع سالانه خود از نسل جدیدی از رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این شرکت در زمینه توسعه فناوری هوش مصنوعی مولد که علاوه بر نگارش و خلق تصویر بتواند مثل یک دستیار واقعی در محیط کار یا خانه به کاربران کمک کند با سایر شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال در رقابت است.

نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز ۱۱ که به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز است، در مدل‌های جدید شرکت‌های هم پیمان مایکروسافت نظیر «ایسوس»، «دل»، «اچ‌پی»، «لنوو» و «سامسونگ» و همین‌طور محصولات مدل «سرفیس» مایکروسافت به‌زودی وارد بازار می‌شود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.