نرجس سلیمانی پست فروشی در شهرداری تهران را تایید کرد

یکشنبه, 24ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایران وایر 

 
نرجس سلیمانی پست فروشی در شهرداری تهران را تایید کرد
نرجس سلیمانی پست فروشی در شهرداری تهران را تایید کرد

«نرجس سلیمانی»، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفته است گزارش‌های متعددی از پست‌فروشی در شهرداری تهران به این کمیسیون داده شده و در پی آن، جلسات با افرادی که در موقعیت‌های مختلف با این مساله مواجه شده بودند شکل گرفته و موضوع در حال بررسی است.

موضوع پست‌فروشی در شهرداری تهران اخیرا پس از انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها افتاد که در آن یک کارمند شهرداری تهران پروسه‌ای که برای رسیدن به پست معاونت شهرسازی منطقه یک پشت سر گذاشته را، تعریف می‌کند.

این فرد می‌گوید بارها با مشاور شهردار تهران و شهردار منطقه یک تهران جلسه داشته تا به‌عنوان معاون شهرسازی منطقه یک معرفی شود. او گفته در این جلسات از او خواسته شده ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار پول بابت خرید یک ویلا در آلانیا که توسط «محمدحسین خزعلی» در حال ساخت است پرداخت کند، در غیر این‌صورت به آن پست نخواهد رسید.

پس از انتشار این ویدیو، موضوع استیضاح «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در مجموعه شهرداری مطرح شده است.

نرجس سلیمانی دختر «قاسم سلیمانی»، از  فرماندهان سابق سپاه است که در سوریه کشته شد. او حالا این تخلفات را با عنوان پست و مقام فروشی در شهرداری تهران تایید کرده و به روزنامه «هم‌میهن» گفته: «اصل موضوع وجود تخلفات را تایید می‌کنم. متاسفانه این مساله ریشه‌های تاریخی دارد و به‌دلایل متعدد در بعضی موارد به‌صورت محدود و داخلی در بخش‌هایی تبدیل به رویه‌های غلط و نامبارک نانوشته‌ای شده که در جزایر اختلال و فساد گسترش پیدا کرده است، همچون ویروس در فضاهای مبهم و بدون نور.»

به نوشته روزنامه هم‌میهن، پست‌ها در هر منطقه نرخ خود را دارد و بیشترین نرخ به منطقه یک در امور ساخت‌وساز برمی‌گردد و حتی شهرداران نواحی نیز نرخ خود را دارد.

«علی‌اصغر قائمی»، عضو شورای شهر تهران هم گفته اگر این خبر (پست‌فروشی) صحت داشته باشد، حامیان زاکانی در شورای شهر تهران دست به کار استیضاح او خواهند شد؛ چراکه موضوع برای حوزه مدیریت شهری قابل تامل است.

نرجس سلیمانی همچنین در جلسه علنی شورای شهر تهران روز یکشنبه۲۴تیر، با اشاره به آخرین سال انتخابات داخلی شورای شهر تهران (انتخاب هیات رییسه)، نسبت به کارکرد شهرداری و شورای شهر تهران در طول سال‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: «مصوبات شورای شهر تهران نیز به‌صورت نیم‌بند از سوی شهرداری اجرا شده است، البته برخی از مصوبات نیز از سوی شهرداری تهران اجرا نشده است.»

او گفت که از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، تاکنون تغییر قابل توجهی در حوزه‌های مد نظر،‌ ازجمله حوزه حمل و نقل، پسماند و … به‌وجود نیامده و کماکان مشکلات و چالش‌ها در این حوزه وجود دارد.

سلیمانی همچنین اشاره کرد در طول دوران انتخابات ریاست‌جمهوری که «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران در شهرداری تهران حضور نداشت، عملکرد پرسنل شهرداری بهتر از زمانی بود که او در شهرداری حضور داشت.

رییس کمیسون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران همچنین گفت که در این دوره بر روی انتصاب شهردار فسادستیز تاکید شده بود، اما در این حوزه نیز نتایج و دستاوردهای جدی را شاهد نبودیم.

پس از انتقادات «نرجس سلیمانی» از مجموعه شهرداری، «محمد آقامیری»، رییس کمیته عمرانی شورای شهر تهران به او حمله کرد و در پی آن، صحن علنی شورای شهر تهران به تنش کشیده شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.