تولید ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌زیستی با زبان‌ و گویش‌های محلی و بومی

چهارشنبه, 7ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

تهران- ایرنا- معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌زیستی توسط خوانندگان و آهنگ‌سازان برجسته محلی کشور ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، نورالله مرادی با اشاره به عزم این سازمان در بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری‌ اقوام ایرانی برای اعتلای فرهنگ حفاظت محیط‎ زیست افزود: در حوزه هنر موسیقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تولید ۱۲ اثر موسیقایی گام مهمی در ایجاد فضا برای ارتقا و نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست برداریم.

وی تصریح کرد: این آثار موسیقایی به زبان‌ها و گویش‌های محلی کردی، آذری، لری، بختیاری، بلوچی، مازنی، گیلکی، عربی، کردی کرمانجی و قشقایی ساخته خواهد شد.

مرادی، محتوا و درونمایه این ترانه‌های محلی را مباحث و موضوعات محیط‌زیستی برشمرد و افزود: بدون شک انتقال مفاهیم محیط زیستی در قالب شعر و ترانه با زبان‌های بومی، تأثیر بیشتری را بر مخاطبان خواهد داشت و زمینه ساز کمک همه افراد جامعه بر بهسازی محیط‌زیست خواهد بود.

وی موسیقی محلی را از ریشه های فرهنگی و هویتی جامعه بزرگ ایرانی ارزیابی کرد و گفت: این نوع موسیقی به دلیل اینکه قدمت و دیرینگی در آداب، رسوم، سنن و جغرافیای کشور دارد، از تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب برخوردار است.

مرادی افزود: مسیر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی است و ما به عنوان متولی فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌کوشیم تا از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای دستیابی به این مهم بهره‌برداری کنیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.