ادامه ۳۵ سال زن ستیزی: کارمندان مرد و زن شهرداری تهران تفکیک می‌شوند

چهارشنبه, 18ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

tafkik-jensiati

سایت ملیون ایران: ۳۵ سال تمام است که عده ای کوشش دارند تحت عنوان دیانت سبک زندگی و تفکر خود را  به بقیه مردم ایران تحمیل کنند.  زن ستیزی تحت عنوان دیانت و غرب ستیزی تحت عنوان استقلال دو پایه ایدئولوژی حکومت تمامیت خواه جمهوری اسلامی بوده که امروز شکست مفتضحانه آنها روشن شده است. از “دیانت” و “استقلال” نظام، جز فساد و دیکتاتوری چیزی دیده نشده است. مردم آگاه در این مدت دیده اند که سران جمهوری اسلامی در ۳۵ سال گذشته هدفی جز اعمال قدرت و خالی نمودن جیب ملت دنبال ننموده اند. پاسخ درست به این اقدامات رشد مقاومت مدنی مردم آگاه و زنان در برابر این سیاست هاست.

خبرآنلاین از قول پانا در این زمینه:

به زودی کارمندان مرد و زن در شهرداری تهران تفکیک می‌شوند. این تصمیم جدیدی است که در شورای معاونین شهرداران و سازمان‌ها گرفته شده است.

از این پس مدیران ارشد و میانی در واحد‌های شهرداری تهران صرفا از نیروهای کارمند آقا جهت سمت‌هایی مانند مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن، تایپیست و مسئول پیگیری و… که در محدوده دفتر کار مدیران اشتغال دارند استفاده می‌کنند.

از مدیران شهرداری خواسته شده است ظرف ماه آینده این موضوع را با جدیت توسط سازمان بازرسی و حراست کل پیگیری و اجرایی کنند.
همچنین تاکید شده به منظور آرامش و آسایش بیشتر کارکنان با تغییرات مناسب حتی‌المقدور محل استقرار کارکنان خانم و آقا مورد بازنگری و به صورت جداگانه طراحی و اجرا شود.

نگاه مرد سالارانه در شهرداری سال‌ها است مورد انتقاد جامعه زنان است. در شهرداری تهران کمتر زنی توانسته است به رده‌های مدیران میانی راه یابد و سهم خانم‌ها در معاونت‌های شهرداری هیچ است.

موضوعی که شورای شهر سوم را نگران کرده بود و در قالب طرحی درخواست کرده بودند ۵۰ درصد مدیران شهری در ۵ سال آینده زن باشد . هر چند این طرح که توسط معصومه ابتکار به صحن شورا آورده شد رای نیاورد. اما فرصت نقد نگاه مدیران شهرداری به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی را فراهم کرد.

محمد شریفی جامعه‌شناس در خصوص نگاه جنسیتی در برخی از ادارات می‌گوید: فرهنگ مردسالاری با تقسیم کار و محول کردن انجام امور خانه به زنان، عملا به نوعی سبب سلب فرصت مشارکت برابر زنان را فراهم آورده و بتدریج به صورت یک نهاده ذهنی درآمده است، که مطابق آن، الگوهای رفتاری متناسب با همان ارزش‌ها را به زنان ارائه می‌دهد؛ منزوی کردن زنان در خانه جهت خدمتگزاری به شوهر، فرزند و یا جمع خانواده، نمونه‌ای از آن است که می‌تواند آسیب‌های دیگری را با خود بپروراند؛ و انگار نوعی «ساخت اجتماعی مونث ابدی» را به طور بارزی مداوم، مقاوم‌تر و پایاتر می‌کند. تفکیک شغل بر اساس جنس، نخستین روشی است که جامعه مبتنی بر سرمایه‌داری برای حفظ برتری مردان نسبت به زنان به کار می‌گیرد، زیرا دستمزد کمتر را بازار به زنان تخصیص می‌دهد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار پانا در برخی از شهرداری‌های این مناطق این مصوبه در حال اجرا شدن است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.