سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: در مورد بیانیه اخیر رئیس شورای مرکزی و هیئت رهبری جبهه ملی ایران

سه شنبه, 4ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

logosazemanha

اخیرا بیانیه ای از طرف جناب آقای ادیب برومند رئیس شورای مرکزی و هیئت رهبری جبهه ملی ایران انتشار یافته است که علیرغم احترام کامل و صمیمانه ای که برای مبارزات طولانی ایشان در راه اهداف این سازمان قائلیم و با توجه به شرائط فشار و خفقان حاکم در ایران، وظیفه خود میدانیم نظرات خود را در این مورد به گونه ی زیر ابراز داریم:

در این بیانیه آمده است: “بنابراین تشیع از ارکان مهم ملیت ماست و هر فرد ملی گرایی باید به این مذهب عقیده مند باشد و هر جنبشی را در عزای شهیدان بزرگ شیعه که تایید کننده وحدت ملی نیز هست مغتنم و محترم شناسد. با این تذکر هر عضوی از اعضای جبهه ملی باید نسبت به مطالب یاد شده پای بند و وفادار باشد تا عضو جبهه ملی شناخته شود وگرنه در تاریخ این جبهه جایگاهی نخواهد داشت”. ما این نکات را خلاف اصول، عقاید و اساسنامه جبهه ملی ایران و راه مصدق میدانیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور همانطور که سنت جبهه ملی ایران است همواره به ادیان و اعتقادات مذهبی مردم احترام گذاشته و میگذارد و هرگونه توهین و یا تحقیر در هر شکلی نسبت به اعتقادات مردم، چه به صورت جمع و یا فردی را مردود میداند. در بیانیه یادشده نیز بر آن تاکید شده است که جبهه ملی ایران خواهان جدائی دین از حکومت است. این سازمان در طول تاریخ خود نسبت به ادیان و مذاهب و آئین های گوناگونی که در کشور وجود دارد همواره برخوردی یکسان داشته است، امری که باعث شده مروجین آمیختن دین در سیاست، از جبهه ملی دوری جویند. حاصل آنکه بطریق اولی هیچگاه اعتقاد یا عدم اعتقاد به یک دین یا مذهب خاص شرطی برای عضویت در جبهه ملی ایران نبوده و نمیتواند باشد.

سازمانهای جبهه ملی ایران درخارج از کشور
۴ آذر ۱۳۹۳ برابر ۲۵ نوامبر ۲۰۱۴
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۶ نظر

  1. سلام
    سازمان شما حقوقدان های زیادی دارد.
    لطف می فرمایید معنی کلمه های محاربه ,مفسد فالاارض و بغی
    چیه ?
    با توجه به اینکه مثلا برای سرقت قطع دست وجود ندار ه.
    لطفا در website melliun.org توضیح بفرمایید

  2. درود بر شما، توضیح به جائی‌ بود در این شرایطی که باند بنی‌ صدر از این فرصت دارند استفاده می‌‌کنند تا به جبهه‌ ملی‌ و راه اصیل مصدق بتازند.

  3. ادعای شاهپرستها،باهمه بی سوادی ومشنگ بودنشان، مبنی برعوام فریب بودن مصدق واطرافیان ایشان،آنقدرها هم پَرت نیست

  4. Marde hesabi manzooret az “laghzesh ghalami” chist? eshtabh kardi bia sarih sare bade medeh baianiebegoo eshtebah kardam chera tojih mikoni? in tojih ham tohin be shoore khanandeh hast ham ozre bad tar az gonah. magar inkeh ghabool konim rahbare jebhe melli az h sader mifarmaiand.

  5. بیانیه ایشان مصداق بارز موش کوه زایید است و ادیب سنجابی نمایندهء جمهوری اسلامی است.موشی که نماد تفکرات امثال بازرگان و سنجابی است. شرم بر ادیب

  6. سلام،

    بیانه ی ایشان عجیب است!