انتقاد تند علی لاریجانی از “دلواپسان” مذاکرات هسته‌ای

جمعه, 12ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران می‌گوید که عده‌ای با “حرف‌های غلط و نسنجیده” ذهن جامعه را در مورد توافق هسته‌ای تخریب می‌کنند. او همچنین تصریح کرد که اعضای تیم مذاکره‌کننده مورد حمایت و اعتماد رهبر جمهوری اسلامی هستند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، روز پنجشنبه ۱۱ تیر (دوم ژوئیه) در همایش روز ملی صنعت و معدن در قم گفت که مسئولان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تمام “خطوط قرمز” را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاریجانی همچنین تصریح کرد: «متأسفانه برخی از افراد در خصوص مذاکرات هسته‌ای حرف‌های غلطی مطرح و با اظهارات نسنجیده خود اذهان عمومی جامعه را تخریب می‌کنند.»

به گفته رئیس مجلس ایران در زمینه مسائل هسته‌ای مشکلاتی وجود دارد که تیم مذاکره‌کننده در حال حل کردن آن‌ها است. او به جزئیات این مشکلات اشاره‌ای نکرد.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی اظهارات نادرست در مورد مذاکرات گفت: «فردی در سخنرانی خود گفته است که پس از توافق ژنو تمامی واحدهای هسته‌ای کشور تعطیل شده و فرد دیگری نیز گفته که با این توافق فناوری هسته‌ای از دست‌مان خارج شده و آن را به آمریکایی‌ها داده‌ایم.»

رئیس مجلس اضافه کرد: «فرد دیگری هم مردم را تحریک می‌کند که مقام معظم رهبری در زمینه مسائل هسته‌ای تنها است.»

او با بیان اینکه این افراد خود را پشت رهبر جمهوری اسلامی پنهان می‌کنند، گفت: «در حالی که ایشان بارها از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و آن‌ها را افرادی شجاع، غیور، متدین و متعهد دانسته است.»

حمایت لاریجانی از اقدامات دولت

به نظر می‌رسد اشاره لاریجانی به اظهارات کسانی است که از آنها به عنوان “دلواپسان” یاد می‌شود. اعضای “جبهه پایداری” از جریان‌های تندرو اصولگرا از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، روند مذاکرات هسته‌ای را مورد انتقاد جدی قرار داده‌اند.

برخی از نمایندگان این جبهه در مجلس شورای اسلامی، تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای را به خیانت متهم کرده‌اند. این نمایندگان می‌گویند که بازتاب‌دهنده‌ی نظرات واقعی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هستند.

با این حال لاریجانی می‌گوید که در شرایط فعلی نیروهای سیاسی نیازمند وحدت هستند و به باور او “با بیان سخنان تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور نگه داشت”.

او همچنین از مخالفان دولت انتقاد کرد که دولتی که به تازگی بر سر کار آمده است مورد “تخریب” قرار می‌گیرد. لاریجانی به نقل از رهبر جمهوری اسلامی گفت که به نمایندگان مجلس توصیه شده با تمام قوا به دولت کمک کنند.

رئیس‌مجلس ایران، شرایط اقتصاد این کشور را نامناسب خواند و گفت عواملی همچون “تحریم‌ها و سوء‌مدیریت” به اقتصاد آسیب زده است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.